"Det finnes en tid for alt"

Årsmøte til Fagforbundet Finnmark fylkeskommune avd. 477 bestemmer seg på årsmøte den 31. januar 2020 og legge ned fagforeninga. Det er historisk sus over nedlegginga, en av de som har vært lenge tillitsvalgt i Fagforbundet/ norsk kommuneforbund Jan Birger Mikalsen er tilstede å får utdelt 25 års medlemskap i Fagforbundet.

09.02.2020
Sist oppdatert: 09.02.2020

Fagforbundet Finnmark fylkeskommune velger å legge ned fagforeningen på årsmøte i 2020.

Styret har i lengere tid sett at det er vanskelig å få fagforeninga til å fungere slik man ønsker,

avstandene i Finnmark er store. Det er en stor utfordring å få til medlemsmøter, arbeidsplassbesøk og styremøter,

og styret må etterhvert selv om det er med en viss bitterhet, vedkjenne at dette blir for vanskelig.

Debatten var der også på årsmøte i 2019, da bestemte man seg for å prøve et år til. Tidligere hovedtillitsvalgt og

leder av avd. 477 Jan Birger Mikalsen er tilstede og får 25 års nåla til fagforbundet, han synes dette er meget trasig.

En av de tillitsvalgte er klar i sin tale, "det finnes en tid for alt, nu skal vi hjem og danne klubb."

Kai Yngve Pettersen  holder en flott avskjedstale til årsmøte, som både er personlig og takker styret og tidligere

tillitsvalgte for en fin innsats, og for all den lærdom han har tilegnet seg i disse årene.

Vedtaket på årsmøte går ut på å dele fagforeninga opp slik at medlemmer går ut i lokale fagforeninger.