Yrkesseksjonsleder/styresamling for Agder i Vennesla

- Fagbevegelsen vil få et helt annet spillerom i El Salvador med den nye regjeringa til Funes, sier Elin Ranum i Utviklingsfondet. (Foto: Utviklingsfondet)

Torsdag 13. desember hadde Agder forbundsregion besøk fra Fagforbundet nasjonalt til deres samling på Vennesla bibliotek og kulturhus

14.12.2018 av Martin Raaen Eidissen
Sist oppdatert: 03.01.2019

Det var en engasjert gjeng som hadde samlet seg til yrkesseksjonsledersamling i forbundsregionene i Agder i Vennesla. Blant temaene som stod på programmet var den helt nye ordningen fagbrev på jobb, yrkesseksjonens arbeid med fagskoleområdet og verving av arbeidstakere med høgskole- og universitetsutdanning.

Rådgiver Martin Raaen Eidissen fra Fagforbundet nasjonalt kom på besøk for å innlede om de nevnte temaene. Underveis var det nyttige diskusjoner og samtaler om hva som bør gjøres på disse ulike områdene. Særlig engasjement var det under diskusjonen om hvordan Fagforbundets tillitsvalgte best mulig kan både verve og ivareta medlemmer med høyere utdanning - en gruppe det blir stadig flere av i Norge, og som Fagforbundet de siste årene har hatt stadig større fokus på å tiltrekke seg flere fra.

Presentasjonen brukt under foredraget ligger vedlagt.