Fagforbundets topplederprogram er i gang

Den 7.-9. februar avholdt Fagforbundet årets første samling på ledertreningsprogrammet for rådmenn og andre toppledere. Samlingen hadde fokus på lederrollen, feedback, mentalisering og videre utvikling. Dette var den første av tilsammen tre samlinger hvor deltakerne skal jobbe videre med personlig ledelse, endringsledelse og kommunikasjon.

15.02.2018 av Sandra Marie Herlung
Sist oppdatert: 15.02.2018

Dette er det fjerde kullet med rådmenn, og nå andre toppledere, som deltar på ledertreningsprogram. Yrkesseksjon kontor og administrasjon samarbeider med foreningen for rådmenn og andre ledere (avd. 679) og Administrativt forskningsfond (AFF), for å tilby et matnyttig og spennende ledertreningsprogram.

På første samling ble deltakerne, som hadde representanter fra hele landet, bedre kjent. Det faglige fokuset lå på egen lederrolle, feedback og mentalisering. Leder for forening for rådmenn og andre ledere, Svein Skisland, var også på besøk for å fortelle om hans egne opplevelser og refleksjoner rundt lederrollen etter mange års erfaring som rådmann. På neste samling, som starter opp i slutten av mai, vil deltakerne få en unik mulighet til å jobbe med endringsledelse og sitt eget endringsprosjekt. Siste samlingen blir avholdt september, og her skal deltakerne jobbe med kommunikasjon, krisehåndtering og håndtering av medier.

For mer informasjon om ledertreningsprgrammet se her

For mer informasjon om forening for rådmenn og andre ledere se her eller ta kontakt med daglig leder for foreningen Christina Kårstad.

For mer informasjon om vår samarbeidspartner AFF se her

Fagforbundet tilbyr også ledertreningsprogram for ledere med personalansvar og søknadsfrist for å søke deltakelse på dette vil komme høsten 2018. Du kan lese mer om tidligere avholdt ledertreningsprogram for ledere med personalansvar her og her Ledertreningsprogrammet er svært populært så det kan lønne seg å følge med når det åpnes for å søke om plass. Dette vil bli annonsert på nettsidene til yrkesseksjon kontor og administrasjon og via ukesbrevet.