Forhandlingsstart for ansatte i kirka

Fagforbundets forhandlingsdelegasjon f.v.: Helge Sørli (Forhandlingseneheten), Kjell Sverre Fostervold (Områdetillitsvalgt Ofoten sektor KA), Marianne Bratsveen (Tillitsvalgt Gjøvik kirkelige fellesråd), Arne Løseth (Forhandlingsenheten) og Mette Henriksen Aas (Politisk ledelse). (Foto: Fagforbundet)

Forhandlingene mellom Fagforbundet og Kirkens Arbeidsgiverorganisasjon (KA) fortsetter mandag 20. juni.

17.06.2016 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 20.06.2016

Oppdatert mandag 20. juni klokken 16:30

Forhandlingene mellom partene fortsetter mandags ettermiddag. Det er også satt opp reservedag for forhandlingene fredag 24. juni, dersom partene ikke kommer til enighet i dag.

Følg med i våre kanaler for oppdatert informasjon.

Nyhetssak fra fredag 17. juni:

Det skal forhandles frem ny hovedtariffavtale. I tillegg til dagens møte er mandag 20. juni og fredag 24 juni satt av til forhandlingene.

Krav fra Fagforbundet

Tilbud fra KA

Les også: Følg med på Fagforbundet sine tariffsider for oppdatert informasjon

Fagforbundet i kirka

Fagforbundets motpart for våre medlemmer som jobber i kirkelig sektor heter Kirkens Arbeidsgiverorganisasjon (KA)

Etter at kirkelige tjenester ble utskilt fra kommunenes ansvarsområde, ble det dannet et nytt tariffområde med Kirkens Arbeidsgiverorganisasjon. I tariffoppgjørene har man gjennom forhandlinger anvendt midlene slik at de fanger opp særskilte behov innenfor kirkelig sektor.

Fagforbundets medlemmer som arbeider i kirkelige fellesråd, menighetsråd, menighetsbarnehager og institusjoner omfattes av denne avtalen.