Nyheter

Landskonferansen 2022: Delegatene fra yrkesseksjon samferdsel og teknisk støtter barnehagestreiken.

Full støtte til barnehagestreiken

Landskonferansene 2022: Brannfolk, renholdere, gartnere, bussjåfører, byggdriftere, elektrikere, rørleggere, fagarbeidere i vann og avløp og mange andre yrkesgrupper fra yrkesseksjon samferdsel og teknisk, gir barnehagestreiken full støtte!

LO i Rogaland stilte på streikemøte i Kopervik for å støtte de strekende medlemmene av Fagforbundet.

LO i Nord-Rogaland gir full støtte til de streikende

LO i Nord-Rogaland gir sin fulle støtte til de streikende i private barnehager som er tilsluttet Private Barnehagers Landsforbund (PBL).

Logo

Skolenes Landsforbund Rogaland gir fulle støtte til de streikende i private barnehager

Skolenes Landsforbund Rogaland gir sin fulle støtte til de streikende i private barnehager som er tilsluttet PBL. De støtter kampen for akseptable arbeidsvilkår og en anstendig pensjonsavtale.

Hilde-Marit Rysst, leder av YS-forbundet SAFE.

YS-forbundet SAFE gir sin fulle støtte til de streikende i private barnehager

– Pensjon er en viktig del av de ansattes rettigheter og lønnsvilkår, og må kjempes for, når ikke arbeidsgiver er etterrettelige og holder sine avtaler. SAFE ønsker dere fullt gjennomslag i denne kampen, som helt tydelig er arbeidsgivers ansvar, sier forbundsleder Hilde-Marit Rysst.

Streik i PBL

Dagsavisen gir full støtte til de streikende i lederartikkel: En nødvendig streik

De ansatte i private barnehager streiker for rettigheter andre tar for gitt, skriver Dagsavisen på lederplass. Avisen mener PBL skyver kutt i driftstøtte foran seg når de ikke vil gi de ansatte i en rettighet vi andre tar for gitt – og som er avtalt for lenge siden. I 2017 brukte PBL-barnehagene én milliard kroner mindre på ansattes pensjon enn de fikk i tilskudd.

NB, Privat bilde, ikke bruk andre steder

Massiv støtte til barnehageansattes pensjonskrav viser ny undersøkelse (Fagbladet)

Nesten 80 prosent av de spurte i en fersk undersøkelse mener ansatte i private barnehager skal ha like gode pensjonsvilkår som ansatte i offentlige barnehager.

STOR KAMPVILJE: De streikende i Nonneseter barnehage har forberedt seg godt, med varme klær og campingstoler. Tirsdag fikk de oppmuntrende ord fra representanter fra europeisk fagbevegelse.

Internasjonal støtte til streikende barnehageansatte

Besøkende fra europeisk fagbevegelse tok turen til Nonneseter barnehage for å vise solidaritet med de ansatte som streiker for en rettferdig pensjon.

Kjersti Barsok

NTL støtter de streikende barnehageansatte i Fagforbundet

NTL støtter de streikende barnehageansatte i Fagforbundet i deres kamp for rettferdig pensjon.