Meld deg på Svart økonomikonferansen 2021!

26. januar 2021 går den årlige Svart økonomikonferansen av stabelen. Vi undersøker hvordan det offentlige kan forfølge arbeidslivskriminalitet og skatteunndragelse bedre og mer effektivt. Konferansen er digital - meld deg på nå!

11.12.2020 av Lyra Lluka
Sist oppdatert: 16.02.2021

Et arbeidsliv uten kriminalitet?

På årets Svart økonomikonferanse vil vi undersøke hvordan det offentlige kan forfølge arbeidslivskriminalitet og skatteunndragelse bedre og mer effektivt. Vi vil få høre historiene fra de som er rammet av grov arbeidslivskriminalitet og fra de som jobber med å avdekke den.

Konferansen samler hvert år over 400 deltakere fra fagforeninger, men også arbeidsgivere, forskere og ansatte i kontrolletatene og i kommuner. Årets konferanse vil bli strømmet fra Oslo og finner sted den 26. januar.

På årets konferanse vil ofre for lønnstyveri og arbeidsmarkedskriminalitet komme til orde. Vi vil diskutere hvordan lønnstyveri kan kriminaliseres, hvordan vi oppnår skatterettferd og hvordan det offentlige skal unngå å selv handle svart gjennom offentlige anbud.

Meld deg på her

Internett explorer støttes ikke. Du må derfor bruke andre nettlesere for å komme til påmeldingssiden.

Konferansen er gratis og arrangeres i samarbeid med NTL. Lenke til konferansen vil bli sendt til alle som har registrert seg.

Program:Svar økonomikonferansen_2021

Kontaktperson: Lyra.lluka@fagforbundet.no

10.00: HVORDAN SKAL VI BEKJEMPE LØNNSTYVERI?
Vidar Sagmyr, Prosjektleder i Byggebransjens uropatrulje Trude Tinnlund, LO-sekretær

10.40: SKATTERETTFERD FOR FALL?
Terje Erikstad, Finansredaktør i Dagens Næringsliv Annette Alstadsæther, NMBU Nina Schanke Funnemark, Skattedirektør

11.45: KAN OFFENTLIGE ANSKAFFELSER BERIKE KRIMINELLE?
Jørgen Steen NTAES, Hedda Foss Five, Ordfører Skien Rune Tønnesen, Organisasjonsarbeider, Fellesforbundet Trond Finstad, AU-medlem, Fagforbundet Mona Thowsen Generalsekretær PWYP

12.40: HVORDAN FORFØLGER KONTROLLETATENE OG PÅTALEMYNDIGHETEN ARBEIDSLIVSKRIMINALITET?
Hans Christian Holte, Direktør NAV, Christin Thea Wathne, Forskningsleder AFI, Oslo Met
Jørn Sigurd Maurud, Riksadvokat, Rune Søfting, Politioverbetjent, Inger A.E. Coll, leder av Norsk Øko-Forum

13.30: POLITISK DEBATT Arbeids- og sosialminister Torbjørn Røe Isaksen (H), Rigmor Aasrud (AP), Jan Bøhler (SP) og Audun Lysbakken (SV).