Nyheter

Utvalgsleder Christine Meyer overleverer Kvinnehelseutvalgets rapport til helse - og omsorgsminister Ingvild Kjerkhol.

Foreslår et eget utvalg om kvinners arbeidshelse

I kvinnehelseutvalgets NOU «Den store forskjellen. Om kvinners helse og betydningen av kjønn for helse» som ble lansert på torsdag, foreslås det at et eget utvalg skal se nærmere på kvinners arbeidshelse. Utvalget slår fast at vi vet for lite om kvinner, helse og arbeid.

Ingunn Reistad Jacobsen og Harald Sehm fra Fagforbundet krevde rask handling fra samferdselsminister Jon-Ivar Nygård i midten av bildet.

Samlet krav om økt bussikkerhet

Den tragiske bussulykken i Fredrikstad i romjula har nok en gang satt sikkerhet på buss på agendaen. Derfor møtte en samlet bussbransje samferdselsminister Jon– Ivar Nygård i dag, torsdag 2. februar.

Sikkerhet for bussjåfører må bli bedre nå! Vi vil ikke vente, sier Ove Solberg under minnemarkeringen etter bussulykken i Østfold.

Krever umiddelbar styrking av sikkerheten i buss

– Bussene som går på norske veier har elendig sikkerhet for sjåførene. Slik trenger det ikke å være, det er verken vanskelig eller dyrt å innføre strengere krav. Det haster, det må skje nå.

Facebook-sider

Nedenfor finner du snarvei til Facebook-sidene for et utvalg av yrkesgruppene som organiserer under Yrkesseksjon samferdsel og teknisk. Her vil vi dele relevant fagstoff og vise hva Fagforbundet jobber med for medlemmene i disse yrkesgruppene.

Yrkessider

Nedenfor finner du snarvei til sidene for de ulike yrkesgruppene som er innenfor ansvarsområdet til Yrkesseksjon samferdsel og teknisk.

Argumentasjon for egenregi

Yrkesseksjon samferdsel og teknisk har laget en samling av faglig argumentasjon for å drive tjenester med egne ansatte.

God idé:  Fagforbundets Hanne Slettvold fikk ideen om å la politikerne gjennomføre røykdykkerstesten.

Fagforbundets Hanne Slettvold brenner for særaldersgrensa

– Når jeg tenker på at politikerne vil fjerne særaldersgrensa for brannfolk blir jeg rett og slett forbanna. Derfor bestemte vi oss for å invitere dem til å teste minimumskravene for røykdykkere, sier Hanne Slettvold.

Frisørmedlemmer skryter av fagforeninga si

Frisørene er en av yrkesgruppene som er mest fornøyde med jobben Fagforbundet gjør under koronakrisa. Det kommer fram i en medlemsundersøkelse som Fagforbundet har gjennomført. - Det er ei god tilbakemelding å få nå når salongene så smått åpner opp igjen, sier Vivian Jacobsen, leder i Fagforbundet Frisørenes fagforening.

_Y7E7887_web

Årets byggdrifter 2020