Enighet i Virke HUK

Fagforbundet og Virke er kommet til enighet i årets lønnsoppgjør for de fire resterende overenskomstene innenfor Virke HUK-området.

Enig for ansatte hos ideelle aktører i spesialisthelsetjenesten

Fagforbundet og Virke har forhandlet ferdig årets mellomoppgjør for overenskomst for spesialisthelsetjenesten. Resultatet er på linje med resultatet i Spekter Helse.

Enighet med Virke om tariffoppgjøret for museer, høgskoler og virksomheter med lønnsstruktur lik staten

Første del av forhandlingene i helse-, utdanning- og kulturområdet (HUK) med Virke er ferdig. Partene har kommet til enighet om et oppgjør på lik linje med oppgjøret i statlig sektor.

Snart forhandlinger med Virke om HUK-området

Årets lønnsforhandlinger med Virke om helse-, utdanning- og kulturområdet (HUK) starter 21. juni. Deler av forhandlingene er utsatt til resultat i andre områder er klart.

Enighet med Virke om mellomoppgjøret

Fagforbundet og Virke har forhandlet ferdig mellomoppgjøret for frisører, boligbyggelag, brukerstyrte personlige assistenter, kinoansatte og apotekansatte.

Fagforbundet har inngått avtale med Virke om utvidede rammer for overtid

Fagforbundet har inngått avtale med arbeidsgiverforeningen Virke om utvidede rammer for overtidsarbeid som følge av koronaepidemien. Avtalen gjøres gjeldende for alle Virkes medlemsvirksomheter innenfor spesialisthelsetjenesten, kommunehelsetjenesten og øvrige helse-, omsorgs- og sosiale tjenester, samt innenfor BPA-tjenesten (brukerstyrt personlig assistanse).

Feirer tariffavtale for BPA-assistenter

Brukerstyrte personlige assistenter (BPA) har fått sin første nasjonale tariffavtale med en hovedorganisasjon i dag. Det er grunn til feiring. Fagforbundet forhandlet seg fram til en avtale med Virke.

Lønnsoppgjøret i havn for tannhelsesekretærene

Fagforbundet har kommet til enighet med Virke og Den norske tannlegeforening om mellomoppgjøret for tannhelsesekretærer og assistenter. Tilleggene er på nivå med resultatet i kommunesektoren.

LO-Virke-oppgjøret: Økt kjøpekraft og lavlønnsløft

LO og Virke er blitt enige om et godt resultat i årets lønnsoppgjør. Tillegget er på 2,5 per time til alle ansatte. Det er også forhandlet fram et lavlønnstillegg på 2 kroner per time.

Enighet med Virke om oppgjøret i helse, utdanning og kultur

Fagforbundet forhandler syv overenskomster i helse, utdanning og kultur (HUK). - Vi er fornøyd med et resultat lik det som er oppnådd i sammenlignbare områder, sier Fagforbundets forhandlingsleder Anne Green Nilsen.

Oppgjøret for kino, apotek og boligbyggelag i havn

Ved hovedoppgjøret 2018 har det på Virkes områder i store trekk blitt enighet om en avtale som tilsvarer LO/NHO-oppgjøret.

Oppstart samordna oppgjør Virke 2018

Det samordna oppgjøret i Virke starter i dag, 13. april, med kravoverlevering.

Tariffoppgjøret for tannhelsesekretærer i havn

Fagforbundet har forhandlet fram lønnsregulering for annet avtaleår vedrørende Mønsteravtale for tannhelsesekretærer med Hovedorganisasjonen Virke og Den Norske Tannlegeforening (NTF).

Enighet i helse-utdanning-kultur-oppgjøret

Fagforbundet har kommet til enighet i oppgjøret med Virke helse, utdanning og kultur (HUK), og er fornøyde med et resultat på linje med kommunal og statlig sektor, samt Spekter Helse.

Mellom­oppgjøret LO - Virke ga lavlønnstillegg

Det gis et generelt tillegg til alle, og et løft til de lavest lønte. Resultatet er det samme som i frontfaget, som ble avsluttet tidligere i uka. Se tariffplakat!

Gjennombrudd for hybridpensjon

For første gang har det blitt forhandlet fram en hybrid­pensjons­løsning i et hovedoppgjør. - Vi håper dette betyr et gjennom­brudd for hybrid­pensjon, sier forhandlings­leder Raymond Turøy i Fagforbundet.

Gjennombrudd for framtidas pensjons­løsning

For første gang har det blitt forhandlet fram en hybridpensjonsløsning i et hovedoppgjør. - Dette er et gjennombrudd for hybridpensjon, sier en glad forhandlingsleder Raymond Turøy i Fagforbundet.

HUK-forhandlingene ferdig

Forhandlingene med Virke for ansatte innen helse, utdanning og kultur (HUK) er ferdig. Nå gjenstår de lokale forhandlingene.

Pause i oppgjøret for ideelle - helse, utdanning og kultur

Det er pause i lønnsoppgjøret for de ideelle organisasjonene innen helse, utdanning og kultur. (Virke HUK-området)

Pause i oppgjøret for ideelle - helse, utdanning og kultur