Hvor stor del av lønna bruker du på mat, strøm og bensin?

Hele Norge merker økte priser og økt rente, men de med lave inntekter blir hardere rammet enn dem med høye inntekter.

– Melka koster det samme om du er renholder, rådgiver eller leder i Equinor. Men renholderen bruker en langt større andel av lønna si på melk, og derfor er det mest rettferdig at de med lavest lønn får litt mer, sier leder i Fagforbundet, Mette Nord.

De med lave inntekter bruker en større del av inntekten på mat, strøm og andre nødvendighetsvarer. Derfor må de som har minst, få mest i årets lønnsoppgjør, slik at forskjellene i samfunnet ikke øker. En slik lavlønnsprofil blir best ivaretatt ved at lønnstilleggene blir gitt som kronetillegg.

Hele laget skal ha økt lønn!

De med minst må få mest.

Fagforbundet er Norges største arbeidstakerorganisasjon. Som medlem har du noen som taler din sak og forhandler lønn og rettigheter for deg.