Nyheter

Derfor sendte Fagforbundet 40 fotballer til Hadeland: Vil ha flere fagforeninger til å støtte kvinnefotball

20.000 kroner, 40 toppfotballer og løfter om dugnadsarbeid løfter kvinnefotballklubben på Hadeland. Nå leter Fagforbundet etter flere fagforeninger som vil støtte sin lokale klubb.

Likestilling på fotballbanen, i arbeidslivet og i samfunnet

6 av 10 toppseriespillere tjener under 100.000,- i året. 3 av 4 helsearbeidere jobber deltid. Fagforbundet spiller på lag med Toppfotball Kvinner i kampen for likestilling på fotballbanen, i arbeidslivet og i samfunnet. Se den rå filmen som kobler oss sammen!

Fagforeninger + jentefotball = sant

Fagforbundet legger til rette for at fagforeninger og forbundsregioner kan samarbeide med fotballklubber i deres nærmiljø. Har din fagforening lyst til å være med og støtte jentefotballen? Se hvorfor Fagforbundet Tromsø har kastet seg inn på banen.

Nå får fotballen drahjelp av fagbevegelsen (Fagbladet)

På Sunndalsøra i Møre og Romsdal er fotballmiljøet pulserende og gressbanen en selvsagt møteplass. Og så har jo industritettstedet fostret opp flere kvinnelige spillere på internasjonalt toppnivå. For at Mathilde (14) skal få samme muligheten, sjonglerer foreldrene turnusjobbing og brannvakter med et tett program av kamper og treninger.

Fotballkamp er kvinnekamp

Hjemme i min kvinnedominerte familie er 8. mars en dag vi markerer hvert år. I år har vi en ekstra grunn til å feire. Det er på grunn av fotball, skriver Fagbladet-redaktør Eva Ler Nilsen.

Fagforbundet + jentefotball = SANT

Fagforbundet blir offisiell samarbeidspartner med Toppfotball Kvinner. Med den fireårige samarbeidsavtalen går Fagforbundet og Toppfotball Kvinner sammen i kampen for likestilling på fotballbanen, i arbeidslivet og i samfunnet.