Bli med på digital allsang av internasjonalen til 1. mai

Kanskje vil det se ut noe sånn som dette når fagbevegelsen synger Internasjonalen på 1.mai. (Foto: Skjermbilde fra karanteneoperaen på YouTube)

Sammen med blant annet HK i Norge og Norsk Arbeidsmandsforbund vil Fagforbundet være med å lage en digital allsang av internasjonalen i forbindelse med 1. mai. Se hvordan du bidrar med din stemme!

24.04.2020 av Nils Fredrik Hansen
Sist oppdatert: 24.04.2020

Idéen er at medlemmer, tillitsvalgte og ansatte fra forbundene deltar på en felles digital allsang (sammen, hver for seg) av Internasjonalen som publiseres 1. mai. Siden feiringen av 1.mai dette året blir av en helt annen art enn vi er vant med, ønsker vi å understreke samholdet med medlemmer, mellom fagforbund og organisasjoner med en felles sang i sosiale medier.

Syng med den stemmen du har! Bidragene fra hver enkelt vil vi klippe sammen til en felles sang, av typen som KORK, Innetid og karanteneoperaen har gjort.

Slik deltar du:

Deltakerne mailer amy@gjerholm.no for ‘påmelding’ og mottar instruksvideo.

Hver og en som ønsker å bidra kan filme seg selv som synger sangen, og så klipper vi det hele sammen til et eneste stort kor.

Om det er noen musikere som vil bidra på et instrument istedet er de hjertelig velkomne til det! Det er også viktig å påpeke at her deltar man med den sangstemmen man har, ingen krav til musikalsk talent, men snarere glede i samholdet!

Det eneste bidragsyterne må huske på er å introdusere seg med navn, forbund og sted, telle til tre og klappe sammen med instruksjonsvideoen så det hele blir synkronisert, og filme seg selv i horisontalt bilde, ikke vertikalt som i portrettmodus på for eksempel telefonen.

ALLE BIDRAG MÅ SENDES INNEN UTGANGEN AV MANDAG 27. APRIL