Derfor valgte jeg yrket mitt (video)

Vi tok en prat med seks unge som alle vil snakke varmt om yrket sitt.

Maiken Olsen, Porsgrunn, Sunniva Kværnø-Kristoffersen fra Telemark og Sondre Bosaaen

Kjemiprosess - et kanonbra fag

Vi har valgt et kanonbra fag som få har hørt om. De tre ungdommene vi møter på standen til visningsfaget kjemiprosess under Yrkes-NM er skjønt enige om at de har truffet blink i yrkesvalget sitt.

Yrkesfaglærernes mangfoldige kompetanse

Høyskolen i Oslo og Akershus inviterte til fagdag for å belyse yrkesfaglæreres mangfoldige kompetanse

Kontaktlærer Ragnhild Folkvord gir de siste råd til opplendingene Trine Sønsteby og Marie Hellum Pedersen før de skal konkurrere i årets Skole-NM på Lillehammer. Jentene er dypt konsentrerte. Stemningen er spent.

Oppland imponerte i Skole-NM

Hjemmefavorittene, Opplands vordende helsefagarbeidere, vant salen fra første stund da de inntok scenen på Lillehammer.

Barne- og ungdomsarbeidere fra Akershus konkurrerer i Skole-NM på Lillehammer.

Bruser av selvtillit i Skole-NM

Det var en gang tre bukker som alle hette Bruse... Leken er i gang på konkurransescenen til barne- og ungdomsarbeiderfaget under årets Skole-NM på Lillehammer.

Celina Sørensen Tollefsen, deltaker i Yrkes-EM i Gøteborg 2016.

Hederlig fjerdeplass i Yrkes-EM

Helsefagarbeideren Celina Sørensen Tollefsen kom på fjerdeplass i faget sitt under yrkeskonkurransene i EM i Gøteborg kveld.

Hestehov

I storform i Gøteborg

Fredag startet Celina Sørensen Tollefsen med sin første sykehusoppgave. Publikum kunne se en nøyaktig, blid og godt forberedt deltaker på scenen i Gøteborg.

Celina godt i gang i EuroSkills

Europamesterskapet i yrkesfag i Gøteborg er gang. Celina Sørensen Tollefsen fra Harstad er Norges håp i helsearbeiderfaget.

Norgesmestre i barne- og ungdomsarbeiderfaget: Silje Marie Olaussen og Madelen Nilsen.

Ble norgesmestre i barne-og ungdomsarbeiderfag

Vinnerne av Yrkes-NM for barne- og ungdomsarbeidere heter Silje Marie Olaussen og Madelen Nilsen - Fagforbundet gratulerer!

Vant Yrkes-NM i helsefagarbeiderfaget: Celina Sørensen Tollefsen. På andreplass kom Julie Eiksund, og tredjeplass ble delt av Julie Osa Horgen og Maiken Helgå Bråten.

Celina ble norgesmester i helsefag

Helsefagarbeider Celina Sørensen Tollefsen fra Harstad stakk av med førsteplass under Yrkes-NM. Fagforbundet gratulerer!

Helsefagarbeider Celina Sørensen Tolllefsen fra Harsted i Troms i action under Yrkes-NM i Bergen 2016.

Yrkes-NM: Finalefeber i Bergen

Brann er i finalen, ølglassene heves - og en mann går i gulvet. Spenningen stiger i Yrkes-NM i Bergen. Finalen er i gang for helsefagarbeiderne.

Statsministeren besøkte Yrkes-NM

Erna Solberg tok seg god tid på Yrkes-NM i Bergen i dag. Fagforbundet snakket med henne om betydningen av å satse på yrkesfag (video).

Marie Nesheim Sikkerbøl representerer Akershus i kampen om å bli Norges beste helsefagarbeider.

Blir hun Norges beste helsefagarbeider?

19 år gamle Marie Nesheim Sikkerbøl er med i kampen om gullet under Yrkes-NM i Bergen.

Vinnerne av fylkesmesterskapet for BUA i Hordaland, Silje Marie Olaussen og Madelen Nilsen.

Silje og Madelen er i gang

Vinnerne av fylkesmesterskapet for barne- og ungdomsarbeidere i Hordaland heter Silje Marie Olaussen og Madelen Nilsen. Nå er det NM som gjelder. De er godt forberedt.

Mette Henriksen Aas fra AU i Fagforbundet åpnet NM 2016 for barne- og ungdomsarbeidere.

Fra åpningen av Norgesmesterskapet for barne- og ungdomsarbeiderfaget

Barne - og ungdomsarbeidere møtes i Bergen i denne uka for å konkurrere om hvem som er best i landet i sitt fag.

15 deltakere i helsefag i Yrkes-NM i Bergen. (En av deltakerne var ikke tilstede da bildet ble tatt). De seks beste går til finalen som går av stabelen den 20 oktober.

Vil møte alle med et smil

Ungdom som utdanner seg til yrkesfag møtes i Bergen denne uka til konkurranse om å bli landets beste i sitt yrke.

Snart ferdig utdanna barne- og ungdomsarbeidere Abdiasus Mohamed og Fredrik Hansen er klare for Yrkes-NM i Bergen.

Rollemodeller i Yrkes-NM

Det er i Bergen det skjer denne uka. Ungdom som utdanner seg til et yrkesfag møtes til konkurranse om å bli landets beste i sitt yrke, deriblant to barne- og ungdomsarbeidere fra Nord-Trøndelag.

Fra fylkesmesterskapet i Sør-Trøndelag

Sør-Trøndelag har gjennomført fylkesmesterskapet i barne- og ungdomsarbeiderfaget

Fylkesmesterskapene er i gang rundt om i landet

Er du eller skal du bli Barne- og ungdomsarbeider eller Helsefagarbeider? Ta kontakt med fylkeskretsen for å høre om du kan delta.

Fagbrevets betydning i barne- og ungdomsarbeid

FAFO inviterer til frokost med rapportlansering onsdag 20. januar i Oslo