- Evalueringen viste at KLP samlet sett hadde lavest pris.
- Kompetanse: KLP ble vurdert til beste leverandør på basis av større volum og bedre bredde i kompetanse på de fleste områder.
- System: KLP ble evaluert til beste leverandør på basis av en mer faglig detaljert tilbudsbesvarelse i det skriftlige tilbudet, samt at risikoen fremstod som lavere på bakgrunn av lengre historikk som operativt system og utviklingsressurser med mer fokus på offentlig tjenestepensjon.
- Service: KLP ble vurdert bedre på service til medlemmer på bakgrunn bedre rutiner ved telefonhenvendelser, samt mer vekt i tilbudet på informasjon til alle grupper.
- Samlet fikk KLP karakteren 6, mens Storebrand fikk 4,8. Beste karakter var 6.
Fakta: Slik konkluderte AON
I anbudet var pris vektet 60 prosent, mens kvalitet ble vektet 40 prosent. Kvalitet ble delt inn i tre kriterier: kompetanse, system og service.