Søk på vårt nye studietilbud: Prosjektledelse i offentlig sektor

voksen undervisning skole, utdanning lærer, stipend

voksen undervisning skole, utdanning lærer, stipend (Foto: Mostphotos)

Fagforbundet har et godt etablert samarbeid med Høgskolen i Innlandet hvor vi tilbyr studier kun for våre medlemmer. Høstsemesteret 2024 tilbyr vi et nytt studie: Prosjektledelse i offentlig sektor. Nå kan du søke studieplass!

08.05.2024 av Lyra Lluka
Sist oppdatert: 08.05.2024

Studiet knytter faget prosjektledelse opp mot offentlig sektor. Gjennom Fagforbundets og høgskolens langvarige kjennskap til oppgaver og rammer for offentlig sektor, og arbeidstakernes utfordringer og muligheter, ser vi at det er relevant og nyttig å tilby et studie der forskjellige verktøy for oppgaveløsning tas frem.

Nettbasert studie

Studiet er nettbasert, men med en fysisk første samling (3. og 4. september i Fagforbundets lokaler i Oslo). Studiet utgjør tilsammen 7,5 studiepoeng og det er avsluttende eksamen i november/desember. Undervisningen går over et semester.

Prosjektledelse i offentlig sektor

Emnet vil gi deg kunnskap om teorifundamentet og praktisk bruk av prosjekt som arbeidsform. Du vil blant annet lære:

• Fra prosjektide til mandat innen offentlig rammeverk og målsettinger
  • Forankring av prosjektet
  • Valg av prosjekttype, vurdering av langsiktige effekter, bærekraft og gevinster for brukerne
  • Planlegging av prosjekter
  • Ansvar, roller, og oppgavefordeling i et prosjekt
  • Gruppeledelse
  • Konflikløsning
  • Budsjettering og ressursstyring innen begrensede budsjetter
  • Læring og overføring av kompetanse
  • Prosjektrapportering

Fagforbundet finansierer hele det faglige tilbudet, som blant annet dekker kostnader til forelesere, lokaler/digital plattform, en del organisatorisk arbeid, at studiet er et deltidsstudie og at man kan søke på bakgrunn av realkomeptanse.

Du må selv dekke kostnader til pensumlitteratur, semesteravgift som deltidsstudent og eventuelle reisekostnader til første samling.

NB! Det er begrenset antall plasser på studiet.

Frist for å søke er 20. juni!

Du kan lese mer om studiet, samt søknadsprossesen her!