Fagforbundet vil vite mer om hvordan medlemmene har det

Et utvalg av Fagforbundets medlemmer får være med på SINTEF store forskningsprosjekt «Bærekraft og demokrati i norsk arbeidsliv». (Foto: Mostphotos)

Hvordan kan vi forhindre at folk blir syke av jobben? Blir folk hørt av lederen sin, og har de ansatte innflytelse på arbeidsplassen? Hva er de beste tiltakene for å forebygge helseplager? Dette er noen spørsmål et utvalg av våre medlemmer får på e-post i disse dager.

07.03.2024 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 18.04.2024

Fagforbundet er med på et stort arbeidslivsprosjekt ved forskningsinstituttet Sintef, for å få bedre innsikt i sammenhengen mellom folks arbeidshverdag og helse.

Av våre 410 000 medlemmer, får rundt 30 000 personer e-post med lenke til undersøkelsen. Utvalget er trukket tilfeldig, og besvarelsene er anonyme.

Viktig å svare!

For at forskningen skal bli best mulig, oppfordrer Fagforbundet dere som får e-post om å bruke de drøye tjue minuttene det tar å svare. Jo flere svar, jo mer presis blir forskningen!

Denne forskningsbaserte kunnskapen vi vil være nyttig i Fagforbundets arbeid framover. Dere vet best hvor skoen trykker.

Les intervju med forsker Solvig Osborg Ose i Fagbladet.

Undersøkelsen er en del av forskningsprosjektet «Bærekraft og demokrati i norsk arbeidsliv».

Hvis du har spørsmål til studien, ta kontakt med prosjektleder Solveig Osborg Ose ved SINTEF på epost: solveig.ose@sintef.no, prosjektmedarbeider Kristin Thaulow ved SINTEF på epost: kristin.thaulow@sintef.no, telefon 974 06 644 eller personvernombud, Håkon Tranvåg på epost: hakon.tranvag@sikt.no, telefon: 73 98 40 40.