Sult tar flere og flere liv i Gaza – være med på å støtte Fagforbundets Gaza-sulter innsamling

Fuad Abu Saif, generaldirektør for Union of Agriculture Work Committees (UAWC).

Fuad Abu Saif, generaldirektør for Union of Agriculture Work Committees (UAWC). (Foto: Hilda Klaveness)

Fuad Abu Saif, generaldirektør for Union of Agriculture Work Committees (UAWC) ber om økt innsats for Gazas befolkning. Situasjonen er kritisk.

01.03.2024
Sist oppdatert: 01.03.2024

– Israels pågående krigføring mot sivile i Gaza er dypest sett et brutalt angrep på det universelle menneskeverdet. Vi ber derfor at vi alle som har medmenneskelighet og rettferdighet som våre grunnverdier, gjør alt vi kan for å opprettholde oppmerksomheten rundt den brutale virkeligheten i Gaza. Det er rystende at sivile fortsetter å bli drept av bomber, sult, dehydrering og sykdommer uten at det blir satt en stopp for det.

Fagforbundets Gaza sulter-kampanje er en konkret solidaritetshandling som gjør at vi kan få ut mat og vann til de som nå er i akutt fare. For oss er det også en handling som viser at Fagforbundet støtter opp om de grunnleggende menneskelige verdier som okkupasjonen knuser. Fagforbundets innsamlingskampanje viser at når vi går sammen på tvers av landegrensene i kampen for menneskeverdet, så kan vi skape en forandring og et håp for de som er i akutt nød akkurat nå, sier Fuad Abu Saif.

Les mer om Fagforbundets Gaza sulter-innsamling.

imagef2rf7.png