Vinner fram på TikTok

Klassekampen forteller historien om Fagforbundets TikTok-satsing.

Klassekampen forteller historien om Fagforbundets TikTok-satsing. (Foto: Skjermdump Klassekampen 280224)

Fagforbundet har de siste månedene tatt TikTok med storm, med nyttige videoer om arbeidsliv og samfunnsengasjement. Det resulterte blant annet i førstesideoppslag i Klassekampen.

29.02.2024
Sist oppdatert: 29.02.2024

Videoene handler om alt fra hva du har krav på som ung arbeidstaker, til saker som Fagforbundet er opptatt av.

Ingrid Myhr er rådgiver i informasjonsavdelingen og den som står foran kamera på de små filmsnuttene. Hun er overrasket og glad for engasjementet.

– Jeg er positivt overrasket over alle de fine tilbakemeldingene vi får. Det viser at det vi gjør virkelig betyr noe for unge, og det inspirerer oss til å lage mer godt innhold, sier Myhr.

Snakker med de mellom 15 og 25

På få måneder har Fagforbundets konto gått fra beskjedne tusen følgere til over 40 000. Men det stopper ikke der. Engasjementet har også vært stort.

– Vi har oppnådd imponerende resultater med 7,7 millioner visninger, 458 000 likerklikk, og 15 000 delinger. Viktigere enn tallene er imidlertid publikummet vi har nådd. Målgruppa på 15 til 25 år har tidligere vært krevende å nå gjennom andre kanaler, forteller kommunikasjonssjef i Fagforbundet, Kjell-Erik Kallset.

Fagforbundet ser også en økning i  interessen blant unge som ønsker å melde seg inn.

– Ved å møte de unge der de er, har vi ikke bare økt vår egen synlighet, men også bidratt til en større bevissthet rundt rettigheter i arbeidslivet, Fagforbundets poltikk og interesse for medlemskap i Fagforbundet, fastslår Kallset.

Hele saken kan du lese i OSS tillitsvalgte nr.2, som er på vei ut til alle tillitsvalgte.

Følg Fagforbundet på TikTok

Klassekampen-saken kan du lese her (for abonnenter)