Men HVEM er det som sitter i Fagforbundets resepsjon?

Hva som helst kan skje i resepsjonen hos Fagforbundet denne torsdagen. Robert Stoltenbergs "trønderdame" ønsker velkommen, her omkranset av filmteamet fra Dinamo. (Foto: Martine Grymyr)

Gjester og ansatte ved Fagforbundets hovedkontor fikk seg en overraskelse ved ankomst en helt vanlig torsdag. I resepsjonen satt nemlig en bestemt "trønderdame"!

30.01.2024 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 30.01.2024

På vakt en torsdags formiddag satt Robert Stoltenberg, i rollen som Trønderdama.

LOfavør spiller i disse dager inn en serie med små filmer av Robert Stoltenberg som ulike typer LO-medlemmer, og vi får et innblikk i hvordan disse benytter seg av ulike medlemsfordeler.

Hvem er Trønderdama?

film - LO Favør - filminnspilling - Robert Stoltenberg - trønderdama
Det tar sin tid å bli dame. (Foto: Marianne Solem)

Hun er en av flere fiktive LO-medlemmer vi møter i løpet av våren. Hun er frittalende, bestemt og god på å utnytte medlemsfordelene ned til minste krone.
– 10 prosent på reisen, 10 prosent på leiebil, 20 prosent på hotell og 20 prosent på underholdninga vi skal på. Det er 60 prosent rabatt, det. Bare æ kjøpe noe 40% i taxfreen da, så er det 100 prosent ferie, oppsummerer Trønderdama på sin særegne måte.

Lokasjon Fagforbundet

Filmteamet var på jakt etter egnede lokaler og falt for den åpne resepsjonen på hovedkontoret i Keysersgate 15. I tillegg til resepsjonen ble det filmet ved heisen og i kantina. Det var flere medarbeidere som fikk seg en hyggelig overraskelse da de kom på jobb på innspilingdagen. Det ble flere morsomme øyeblikk ved heisen, og det var mye filmfolk, statister, fotfolk og latter overalt. Det ble en litt annerledes torsdag for kollegaene i Keysersgate 15 den dagen.

Kampanjen kommer til våren

film - LO Favør - filminnspilling - Robert Stoltenberg - trønderdama
Må sorter avvisan, sjø! (Foto: Marianne Solem)

Robert Stoltenberg har sammen med reklamebyrået Dinamo utviklet fire nye figurer som skal fronte medlemsfordelene i LOfavør i sosiale media utover våren og sommeren. I tillegg til Trønderdama vil vi møte en bergenser, en influenser og ei nordlandsdame som alle på sin spesielle måte forteller hvorfor og hvordan de bruker medlemsfordelene.

Heidi Lisbeth Myhr, administrerende direktør i LOfavør og Susan Vea Johnsen, digital markedsfører i LOfavør, er ansvarlige for kampanjen. Initiativet om å bruke humor for å vise fram fordelene kom opprinnelig fra Fagforbundet og ble godt mottatt i Fellesutvalget, hvor alle forbundene sitter. Administrasjonen i LOfavør har sammen med fire forbund vært med på å utarbeide filmene.  Alle LO-forbundene er invitert til å være med og kan vise filmene i sine kanaler når de er ferdige.

– Vi ønsker å bruke humor for å nå fram til medlemmene for å minne dem om de gunstige medlemsfordelene de har tilgang på også i privatlivet. Og hvis vi i tillegg får folk til å melde seg inn i et LO-forbund fordi de skjønner at det er mer å hente i et medlemskap, da har vi nådd store mål, sier Heidi Lisbeth Myhr.

– Vi er selvsagt veldig stolte og glade over at selveste Robert Stoltenberg har sagt ja til å lage fire nye figurer som kun er "våre", smiler Myhr.

film - LO Favør - filminnspilling - Robert Stoltenberg - trønderdama
Hei, du e kommen til Fagforbundet, ka kan æ gjørra førr dæ? (Foto: Martine Grymyr)

film - LO Favør - filminnspilling - Robert Stoltenberg - trønderdama
Smilende i førstelinja: Robert Stoltenberg. (Foto: Marianne Solem)