Søk midler til arbeidet mot mobbing

(Foto: Mostphotos)

Hvert år deler Partnerskap mot mobbing ut midler til prosjekter og tiltak som bidrar til økt lokal kompetanse og bedre samarbeid mot mobbing og krenkelser gjennom partnerpotten. Neste søknadsfrist er 9. januar.

08.12.2023 av Stine Hjerpbakk
Sist oppdatert: 15.12.2023

Alle barn og unge skal ha et godt barnehage-, fritids- og skolemiljø. Mobbing er et alvorlig samfunnsproblem, med store konsekvenser for den som rammes. Derfor er Fagforbundet stolt partner i Partnerskap mot mobbing. Dette forplikter oss til å gjøre en ekstra innsats for å sikre at barn og unge får en best mulig hverdag i barnehage, skole, SFO og i fritidsaktiviteter.

Det innebærer å sette arbeidet mot alle former for mobbing på dagsorden og til å bidra til å utvikle kompetanse og samarbeid for å motvirke mobbing i lokalsamfunnet. Relevant kompetanse og tverrfaglig samarbeid er en av flere forutsetninger for å bekjempe mobbing. Voksne er rollemodeller for de unge, både hjemme og ute.

Søk partnerpotten om midler

Hvert år deler Partnerskapet ut midler til prosjekter og tiltak som bidrar til økt lokal kompetanse og bedre samarbeid mot mobbing og krenkelser gjennom partnerpotten.

Partnerpotten er en tilskuddsordning som skal bidra til partnerskapets måloppnåelse gjennom å gi støtte til prosjekter og samarbeid mellom partnerne og andre lokale og nasjonale aktører. Midlene tildeles til igangsetting og utprøving av tiltak og prosjekter som bidrar til å nå partnerskapets mål:

1. å sette arbeidet mot alle former for mobbing på dagsorden,
  2. at barn og unge blir involvert i et helhetlig arbeid for et inkluderende oppvekst- og læringsmiljø
  3. å styrke og utvikle kompetanse og kapasitet til å motvirke mobbing i lokalsamfunnet.

Midlene fordeles på flere store og små tiltak, over hele landet og mellom partnerne.

Neste søknadsfrist er 9. januar 2024.

Søknadsskjema og nærmere beskrivelse av kriteriene for tildeling av midler finner du her.

Lære mer om mobbing? Besøk Utdanningsdirektoratets nettsider for å lese mer.

Ved spørsmål kan rådgiver i Fagforbundet, Stine Hjerpbakk, kontaktes på e-post: stine.hjerpbakk@fagforbundet.no