Hva har fotballen og arbeidslivet til felles?

Fagforbundet og toppfotballsjefene snakker om likestilling på fotballbanen - og i arbeidslivet. (Foto: Skjermdump / Red Ant)

Under sendinga fra 2022 får du høre selveste Lise Klaveness, president i Norsk Fotballforbund og Hege Jørgensen, leder i Toppfotball Kvinner snakke om likestilling i fotballen. Noen av de viktigste stedene likestillingskampen foregår er på fotballbanen og i arbeidslivet.

16.11.2023 av Renate Tårnes
Sist oppdatert: 16.11.2023

Fagforbundet er rekordstore 400 000 medlemmer og 80 prosent av dem er kvinner. En del av dem spiller fotball selv, eller er foreldre og besteforeldre til de over 120 000 som i dag er aktive i Norges største jente- og kvinneidrett, nemlig fotballen. Hvordan skal vi sikre de muligheten til hele, faste stillinger, en lønn å leve av og en drøm å leve ut både i arbeidslivet og på fotballbanen – det får du høre mer om i sendinga.