Er du en leder som er engasjert i faget ledelse? Eller jobber du i NAV og vil påvirke handlingsrommet du har?

Bli med i faggruppe og få mulighet til å påvirke på fagområdene ledelse og NAV.

Bli med i faggruppe og få mulighet til å påvirke på fagområdene ledelse og NAV. (Foto: Werner Juvik / Fagforbundet)

Bli med i faggruppe ledelse eller i faggruppe NAV – faggrupper der du møter andre som bidrar med sin kompetanse, som ønsker å påvirke hvordan Fagforbundet skal jobbe med det du er opptatt av.

20.10.2023 av Hege Kristin Traagstad
Sist oppdatert: 20.10.2023

Litt mer om faggruppe ledelse:

Et av Fagforbundets satsingsområder er tillitsbasert styring og ledelse. For å klare å videreutvikle dette arbeidet trenger vi din erfaring og kompetanse fra lederhverdagen. Ved å være med i faggruppearbeidet vil du kunne bygge ledernettverk på tvers av ledernivå og yrkesgrupper, i tillegg til å påvirke og forme innholdet i dagens arbeidsliv.

Hvem er du som vi vil ha med?

Vi søker etter medlemmer som i dag jobber som leder, både med og uten personalansvar. Vi ønsker deltakere med ulik ledererfaring på tvers av yrkesgrupper og ledernivå.

Litt mer om faggruppe NAV:

Fagforbundet har mange medlemmer som arbeider ved landets NAV-kontorer. Vårt hovedmål er at de ansatte i NAV skal ha gode arbeidsbetingelser og handlingsrom for å gjøre en best mulig jobb for innbyggerne i kommunen. For å lykkes med det trenger vi din erfaring og kompetanse fra arbeidshverdagen i NAV. Som medlem av faggruppen vil du kunne være med å påvirke organisasjonsendringer og politikk på området gjennom å gi innspill og råd til de sentrale styrene i Fagforbundet når de skal jobbe for bedre velferdstjenester og bedre arbeidsforhold. Som faggruppemedlem vil du kunne bygge nettverk på tvers av landet, og med folk med ulik utdanning og erfaringsnivå.

Hvem er du som vi vil ha med i faggruppe NAV?

Vi søker etter medlemmer som jobber som ansatt på NAV. Vi ønsker deg som både har lang og kortere arbeidserfaring fra NAV.

Hvorfor bli med i faggruppe?

Du vil blant annet få muligheten til å utforske, debattere og utforme yrkesfaglige argumentasjoner som vil bidra til å påvirke måten vi arbeider på, samt identifisere problem- og satsingsområder som er aktuelle innenfor våre yrkesgrupper. Du blir også en del av et nettverk der vi legger til rette for erfaringsutveksling og systematisk arbeid med aktuelle temaer.

Slik blir du med i en av faggruppene:

Du skriver litt om deg selv og bakgrunnen din og hvorfor du har lyst til å være med. Finn frem en CV og send det samlet til faggrupper@fagforbundet.no. I etterkant vil du bli kontaktet av en i yrkesseksjonen for en samtale pr. tlf. eller digitalt, alt etter hva som passer for deg.

Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt med enhetsleder for Yrkesseksjon kontor og administrasjon, Hege Kristin Traagstad på tlf 95 26 86 01.

Hva skjer på et møte i faggruppene?

I faggruppene vil du bidra til høringer, yrkesfaglig argumentasjon og uttalelser, diskutere aktuelle saker for fagområdet og noen ganger svare på saker/spørsmål som yrkesseksjonsstyret har bedt om innspill på. Faggruppene er et uformelt rådgivende organ som skal sørge for at yrkesseksjonsstyret holdes orientert om utvikling innenfor sitt område.

Hvor mye tid vil det ta?

Møter i faggruppene vil fortrinnsvis være digitale. Antall møter vil være ca. 2-4 per år, men det kan også være behov for hyppigere kontakt når det er hensiktsmessig. Hvis det blir aktuelt med fysiske møter eller deltakelse på seminar, vil utgifter til reise og opphold bli dekket. Du velges for denne årsmøteperioden, det vil si frem til landskonferansen i slutten av 2025.