Fotballer og vester til Stathelle sitt damelag

Fagforbundet Bamble og Stathelle fotball damer.

Stathelle fotball damer spiller i 3. divisjon og har spillere i alderen 17 år og oppover. Fagforbundet Bamble møtte opp på trening med fotballer og vester til damelaget.

10.10.2023 av Marianne Solem
Sist oppdatert: 11.10.2023

Støttespiller og likestillingskamp

Hege Braathen, leder i Fagforbundet Bamble var raskt ute og meldte seg på Fagforbundets fotballprosjekt. Samtaler med fotballaget ble gjennomført gjennom sommeren. Så kom høsten med overlevering av fotballer og vester til damelaget.

På bildet ser du en glad gjeng flotte fotballspillere og en stolt fagforeningsleder som jobber sammen om mer likestilling på fotballbanen og i arbeidslivet.

- Vi ville være med på dette prosjektet fordi vi ønsker å være en støttespiller for den lokale jentefotballen. Damelaget er et forbilde for jenter i aldersbestemte klasser, derfor ville vi gi en liten oppmerksomhet til dem. Det er viktig å vise at jenter har en naturlig plass på fotballbanen som ellers i samfunnet. Derfor er det hyggelig å kunne vise vår støtte gjennom å gi dem noen baller og nye vester,  sier Hege Braathen.

Mer om Stathelle fotball damer:

Stathelle fotball damer er en frisk og glad gjeng! De spiller i 3. divisjon kvinner, region sør. Hvis du vil følge med hvordan det går med laget, kan du klikke inn på denne siden.

Laget har konto på Instagram der de deler kampprogram og annet.

Fagforbundet er på lag med jentene, og vi ønsker Stathelle fotball damer lykke til!