Fotballkveld på Arendalsuka!

Fagforbundet er med å arrangerer Fotballkveld under årets Arendalsuke

Fagforbundet er med å arrangerer Fotballkveld under årets Arendalsuke (Foto: Fagforbundet)

Fagforbundet er med å arrangerer Fotballkveld under Arendalsuka mandag 14. august. Ta turen eller følg med på streaming når blant annet Lise Klaveness, Zaineb Al-Samarai, ogHege Jørgensen diskuterer fotballens rolle i samfunnet.

08.08.2023 av Renate Tårnes
Sist oppdatert: 14.08.2023

For første gang under Arendalsuka arrangeres Fotballkveld. Corporate Communications er arrangører, og har med seg Obos, SpareBank 1 SMN, TV2 og Fagforbundet. I tillegg er Toppfotball Kvinner med som samarbeidspartner.

Pølsevogna triller inn og serverer god atmosfære fra kl. 19.00. Vi ønsker å skape skikkelig god fotballstemning, så vi oppfordrer alle som vil til å ta på seg fotballdrakt eller skjerf.

Streaming starter ca. 19.00

Program:

Fotballens unike posisjon som samfunnsbygger

Mens vi setter publikumsrekorder her hjemme og fotballstjernene våre blir større og større ute i verden, så tar fotballen en stadig viktigere rolle i samfunnet.
Under Arendalsukas første Fotballkveld skal vi snakke om fotballens unike posisjon som samfunnsbygger. Hvor stort ansvar skal man egentlig ilegge fotballen når det kommer til integrering, likestilling, økonomi etc.

Du møter:
Daniel Kjørberg Siraj, konsernsjef, Obos
Zaineb Al-Samarai, idrettspresident
Ørjan Berg (Bodø/Glimt)
Øyvind Alapnes (Tromsø IL)
Jannicke Aas (Vålerenga)

Kvinnefotballen som sponsorobjekt

Denne mandagen er fotball-VM inne i finaleuka. Vi spør hva vi egentlig mener med likestilling i fotballen? Ute i verden er kvinnefotballen et meget attraktivt sponsorobjekt – hvordan er det i Norge? Obos, SpareBank 1 SMN og Fagforbundet har gått tungt inn i kvinnefotballen, og sammen med TV 2, kommer sjefene for å fortelle hva de får igjen for engasjementet.

Du møter:
Olav T. Sandnes, adm.dir og sjefsredaktør TV 2
Daniel Kjørberg Siraj, konsernsjef, Obos
Jan-Frode Janson, adm.dir SpareBank 1 SMN
Renate Tårnes, Fagforbundet
Solveig Gulbrandsen, TV2
Tore Berseth Bjørdahl, Rosenborg
Steinar Nilsen, Toppfotball Kvinner
Hege Jørgensen, Toppfotball Kvinner

I tillegg kommer Emilie Finnevolden Gooderham fra Deloitte. Selskapet har sett på økonomien i norsk fotball og vil fortelle om hovedfunnene i årets Eliteseriebarometer.

Forvalter vi talentene riktig?

Så lurer vi på hvordan vi skal få fram flere Ada’er, Caro’er og Erling’er? Og når talentene dukker opp – klarer vi å forvalte dem riktig?

Vi har samlet noen av landets mest kompetente og engasjerte på feltet, som nå også jobber med å utvikle våre største talenter, til å debattere:

Frode Lia, tidligere Josimar-redaktør
Gerd Stolsmo, fotballmor og talentutvikler
Egil Østenstad, fotballfar og tidligere toppspiller
Ørjan Berg, fotballfar og tidligere toppspiller
Lise Klaveness, president, Norges Fotballforbund - om hun er tilbake fra VM.

Debattene ledes av CCs Carina Olset Hovda, Roger Valhammer og Anne Sturød fra TV 2.

Fotballkveld blir streamet live, så det er også mulig å følge hvis du ikke er på Arendalsuka!