Ønsker alle en fin sommer

Solnedgang

Solnedgang (Foto: Lisbeth Næss)

15.07.2023
Sist oppdatert: 15.07.2023

Det er rart med det, men når timene raser mot sommerferie er det liksom hjernen mister jobbfokus, slapper av og innstiller seg på noe helt annet enn pasientbehandling, vasking, varebestilling og travelt arbeid.

I følge forskning skal man trappe ned før man drar i ferie. Det er visstnok best for både kroppen og helsa.

Men med alt som skal ordnes før man tar ferie, mailer som burde vært besvart, varer som skal bestilles eller vært bestilt forrige måned og ferier som skal planlegges er det jo nesten umulig å ikke bli litt stresset før man går ut i ferie.

Om du skal holde deg hjemme å bare fiske, bade, ligge på stranda, klippe plen, gå på jordbærslang eller ligge å ha late dager i badenbadenstolen.

Om du skal ha norgesferie med Bjørneparken, badeland, Tusenfryd, Langedrag, Lilleputthammer, Hunderfossen, Dyreparken eller Høyt og lavt.

Om du skal sove på Hotell, hytta, campingvogna, en god venn/venninne, telt eller hjemme i egen seng.

Om du skal kose deg med reker, grillmat, spekemat, salater, øl, vin brus, saft eller vann.

Uansett hva du velger å gjøre i sommer, ønsker vi at dere skal ta vare på dere selv og hverandre. Lade batteriene og legge jobben bak dere om ikke annet enn for noen få uker.

Men før dere tar helt ferie håper jeg dere vil titte innom å like facebook siden vår …

Fagforbundet Helseforetak Vestfold

Kontoret til hovedtillitsvalgte vil i år være stengt i uke 29-30 og 31.

Lisbeth har også ferie i uke 32.

Skulle det være spørsmål i henhold til lov og avtaleverk kan dere kontakte oss på telefon 48500626 eller avd398.post@fagforening.fagforbundet.no

Så med sinnet litt ute av fokus og ferien rett rundt hjørnet vil vi i Fagforbundet helseforetak Vestfold ønske dere alle en riktig god sommer.

imagefd0al.png      Sommerhilsen fra fagforeningen       imagefd0al.png