Stolte og sterke assistenter i Stolthetsparaden 2023

Fagforbundets parole "Stolt og sterk personlig assistent"

Fagforbundets parole "Stolt og sterk personlig assistent" (Foto: Helge Sporsheim)

Lørdag 10. juni gikk Fagforbundets medlemmer som er jobber som assistenter i BPA-ordningen sammen i Stolthetsparaden under parolen «Stolt og sterk personlig assistent» for å kjempe for likestilling og retten til full samfunnsdeltakelse for alle.

14.06.2023 av Emilie Storli
Sist oppdatert: 14.06.2023

Stolthetsparaden er landets største mønstring av funksjonshemmede, og har vært arrangert av Uloba siden 2008. Paraden brukes for å fremme likestilling og retten til full samfunnsdeltakelse, og består av både organisasjoner og enkeltpersoner.

- Fagforbundet er en selvsagt deltaker i Stolthetsparaden, slår nestleder i Yrkesseksjon helse og sosial, Helge Sporsheim fast.

Helge deltok i paraden sammen med medlemmer som jobber med personlig assistanse i BPA-ordningen.

- Vi er heldige som har så mange engasjerte arbeidstakere som brenner for jobben sin, og både kjemper for likestilling og for gode arbeidsforhold for medlemmene våre, fortsetter Sporsheim.

Styret i Uloba-klubben til Fagforbundet stilte opp i t-skjorter med QR-kode for verving av nye assistenter:

To engasjerte medlemmer i Uloba-klubben i Fagforbundet foran banneret
To engasjerte medlemmer i Uloba-klubben i Fagforbundet foran banneret med t-skjorter med vervekode (Foto: Helge Sporsheim)