Jeg har fått mer selvtillit til å stå i lederrollen

Sondre Bogstrand deltaker på Fagforbundets ledertreningsprogram

Sondre Bogstrand deltaker på Fagforbundets ledertreningsprogram (Foto: Trude Kvaran)

Sondre Bogstrand er leder for portørseksjonen på Universitetssykehuset Nord-Norge. Han har nettopp avsluttet Fagforbundets ledertreningsprogram, og er godt fornøyd med kompetansepåfyllet det har gitt ham. Han forteller at han meldte seg på kurset for å finne mer ut av sin egen rolle som leder.

08.06.2023 av Trude Kvaran
Sist oppdatert: 08.06.2023

I juni har Sondre vært leder i 4 år. Før den tid jobbet han selv som portør ved sykehuset. Han er leder for totalt 32 medarbeider og de har ifølge Sondre en hektisk og spennende arbeidshverdag.

Fagforbundets ledertreningsprogram handler i stor grad om å dele egne ledererfaringer med ledere fra ulike sektorer og arbeidsplasser. Dette har vært spesielt nyttig ifølge Sondre. Han peker på at det er overraskende mange like problemstillinger for han som leder for portører og andre deltakere her som jobber blant annet i oppvekstsektoren eller kommuneadministrasjon. Programmet har gjort at jeg har fått mer selvtillit i lederrollen, og bekreftelse på at jeg også gjør mye riktig.

Det viktigste jeg har lært på kurset og som jeg tar med meg videre er at sårbarhet er en styrke, også i lederrollen.

Vårt nye tilbud for ledere kan du lese mer om her

Fornøyde deltakere etter tre gjennomførte samlinger på Fagforbundets ledertreningsprogram.

Deltakere Fagforbundets ledertreningsprogram 2023
Deltakere Fagforbundets ledertreningsprogram 2023 (Foto: Trude Kvaran)