Samling for fylkesledere og styret i Yrkesseksjon kontor og administrasjon.

Styret og fylkesledere i Yrkesseksjon kontor og administrasjon var samlet 23. mai for å snakke om roller og funksjon ute i fylkene. (Foto: Hege Kristin Traagstad)

En innholdsrik samling for styret og fylkesledere i Yrkesseksjon kontor og administrasjon 22. og 23. mai.

24.05.2023 av Hege Kristin Traagstad
Sist oppdatert: 25.05.2023

En engasjert gjeng med nyvalgte og erfarne fylkesledere ble sammen med styret invitert til å delta på eForvaltningskonferansen 22. mai før selve samlingen. Det ble dermed tid til påfyll av kunnskap og til refleksjon over egen rolle og funksjon i organisasjonen.

Noen hadde lang fartstid, mens andre ble valgt som fylkesseksjonsledere for første gang nå i år. Dessverre var det to fylker som ikke hadde mulighet til å møte, mens ett fylke heldigvis kunne delta med sin nestleder.

Leder og nestleder av Yrkesseksjon kontor og administrasjon, Trond Finstad og Mette Asmyhr, ledet dagen. Tema var yrkesseksjonens rolle og funksjon i arbeidet og alle de verktøy Fagforbundets har i prinsipp- og handlingsprogram, vedtekter og hovedlinjer. Selv om mange hadde møttes digitalt tidligere, sa deltakerne at det var en nyttig samling.