Enighet i Posten Bring Bildrift

Administrerende direktør Gunnar Røen (t.v) og selskapstillitsvalgt Odd Arne Hartvigsen er glad for å ha kommet til enighet i mellomoppgjøret. (Foto: Fagforbundet)

Fagforbundet har forhandlet fram et lønnsløft for de ansatte i Posten Bring Bildrift, tidligere Bring transportløsninger. Resultatet er i tråd med frontfaget og øker mest for de som har minst.

09.05.2023 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 09.05.2023

Partene er enige om at alle sjåfører og yrkessjåfører får et tillegg på kr 28 000.

Koordinatorer som tjener under kr 500 000,- gis et tillegg på kr 28 000.

Alle i gruppen øvrige med inntekt over 500 000 gis et tillegg på 4,5%

Det er enighet om at døgnsats øker med kr 135, turpris øker med kr 11 pr time i grunnlaget og nattillegg økes fra kr 35 til kr 50 pr time.

Det er enighet om ny minstelønn for yrkessjåfører på kr 212 per time og sjåfører på kr 203 per time.

Alle tillegg gis fra 1. april 2023. Ettersom årets oppgjør var et mellomoppgjør, ble det bare forhandlet om lønn.

-Vi er fornøyde med at vi fikk øket minstelønna og fikk på plass et godt generelt tillegg til alle, sier Gerd Øiahals, leder for Fagforbundet Post og finans. Forhandlingene startet 8. mai. Da gikk Fagforbundet inn med krav om at de lavtlønte skulle prioriteres.