Bring Courier & Express: Sosial profil i oppgjøret

Selskapstillitsvalgt Andreas H. Vaagen (t.v) og Landssjef Norge Kristoffer Gromsrud i Bring Courier & Express er fornøyd med å ha kommet til enighet i mellomoppgjøret 2023. (Foto: Fagforbundet)

Fagforbundet har forhandlet fram et lønnsløft for de ansatte i Bring Courier & Express. Resultatet er i tråd med frontfaget og sikrer en lavlønnsprofil.

05.05.2023 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 05.05.2023

Partene er enige om et tillegg på 28.000 kroner per år til alle arbeidstakere.

I tillegg har vi hevet lørdagstillegget med kr 7,50, som da nå blir på kr 27,50.

Det generelle tillegget gis fra 1. april 2023, og inkluderer tillegget avtalt i de sentrale forhandlingene. Ettersom årets oppgjør var et mellomoppgjør, ble det bare forhandlet om lønn.

– Vi er fornøyde med å oppnå frontfagets ramme på 5,2 prosent sier Gerd Øiahals, leder for Fagforbundet Post og finans.

– Vi mener vi har fått til en god sosial profil i dette oppgjøret, sier Øiahals.

Lønnstilleggene er bruttotillegg. Deltidsansatte gis forholdsmessige tillegg.