Enighet i Bring Home Delivery

Selskapstillitsvalgt Amund Kjernli og daglig leder Mikael Albertsson i Bring Home Delivery, er fornøyd med å ha kommet til enighet i mellomoppgjøret 2023. (Foto: Fagforbundet Post og finans)

Fagforbundet har forhandlet fram et lønnsløft for de ansatte i Bring Home Delivery. Resultatet har en lavlønnsprofil og er i tråd med frontfaget.

03.05.2023 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 04.05.2023

Partene er enige om et tillegg på 27.700 kroner per år til alle arbeidstakere.

Ansiennitetsstigene justeres i tråd med det generelle tillegget.

Det generelle tillegget gis fra 1. april 2023, og inkluderer tillegget avtalt i de sentrale forhandlingene. Ettersom årets oppgjør var et mellomoppgjør, ble det bare forhandlet om lønn.

– Vi er fornøyde med å oppnå frontfagets ramme på 5,2 prosent, sier Gerd Øiahals, leder for Fagforbundet Post og finans. Forhandlingene startet 3. mai. Da gikk Fagforbundet inn med et krav om at de lavtlønte skulle prioriteres.

– Vi mener vi har fått til en god sosial profil i dette oppgjøret, sier Øiahals.

Lønnstilleggene er bruttotillegg. Deltidsansatte gis forholdsmessige tillegg.