Finansoppgjøret er i gang

Gomi Jain (t.v) og Jannicke Skaanes er henholdsvis nestleder og leder i fagforeninga Fagforbundet Finans og teknologi, og deltar i forhandlingene i Finansoppgjøret. (Foto: Cathrine S. Ertsås / Fagforbundet)

Fagforbundet og HK Norge har onsdag 3. mai startet forhandlingene med Finans Norge om mellomoppgjøret for de ansatte i finanssektoren.

03.05.2023 av André Haugen
Sist oppdatert: 04.05.2023

Kravene ble overlevert klokka 11.00.

Et nøkkelspørsmål er fordelingen mellom sentralt tillegg og andel til lokale forhandlinger. For å redusere lønnsforskjeller og sørge for at de med minst får mest, ønsker Fagforbundet et høyt sentralt tillegg.