Sosial profil i oppgjøret i Bring Warehousing

Tillitsvalgte Gry Jensen, Frank Hennie og Adel Hadi i Bring Warehousing er fornøyde med årets oppgjør. (Foto: Fagforbundet)

Fagforbundet har forhandlet fram et lønnsløft for de ansatte i Bring Warehousing. Resultatet er i tråd med frontfaget og sikrer en lavlønnsprofil.

02.05.2023 av Geirmund Jor
Sist oppdatert: 04.05.2023

Partene er enige om et tillegg på 23.500 kroner per år til arbeidstakere med en årslønn som er lavere enn 480.000 kroner. Arbeidstakere med en årslønn på 480.000 eller høyere gis et tillegg i lønn på 4,9 prosent.

I tillegg har vi hevet fagbrevtillegget med kr 1500, som da nå blir på kr 9500.

Ansiennitetsstigene justeres i tråd med det generelle tillegget.

Det generelle tillegget gis fra 1. april 2023, og inkluderer tillegget avtalt i de sentrale forhandlingene. Ettersom årets oppgjør var et mellomoppgjør, ble det bare forhandlet om lønn.

– Vi er fornøyde med å oppnå frontfagets ramme på 5,2 prosent sier Gerd Øiahals, leder for Fagforbundet Post og finans.

2. mai startet forhandlingene. Da gikk Fagforbundet inn med et krav om at de lavtlønte skulle prioriteres.

– Vi mener vi har fått til en god sosial profil i dette oppgjøret, sier Øiahals.

Lønnstilleggene er bruttotillegg. Deltidsansatte gis forholdsmessige tillegg.