Solidaritet over landegrensene

Fagforbundet Telemarks tidligere prosjekt i Guatemala

Fagforbundet Telemarks tidligere prosjekt i Guatemala (Foto: CEFOR)

Fagforbundets internasjonale solidaritetsfond ble opprettet på 1990-tallet til prosjektstøtte til våre fagforeninger og fylkeskretser som inngår samarbeidskontrakter med fagforeninger i andre land. Prosjektene går som oftest på utvikling av faglige rettigheter, opplæring og faglig organisering.

16.03.2023 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 16.03.2023

Opp gjennom årene har Fagforbundets lokale ledd hatt prosjekter i Tanzania, Zanzibar, Guatemala, El-Salvador, Bosnia-Hercegovina, Slovakia, Cuba og enda flere land.

Har din fagforening eller fylkeskrets inngått et solidaritetsprosjekt med en fagforening i et annet land? Da kan foreningen søke om midler nå.  Søknadsfristen er  1. mai 2023.

Ta kontakt med ingunn.eriksen@fagforbundet for å få tilsendt retningslinjer og søknadsskjema.

Se også her.