AOF Fagskolen lanserer fagskole­utdanning i renholds­ledelse i Stavanger

(Foto: Fagforbundet / High & Low Studios.)

Påmeldingsfrist er 21. februar. Utdanningen passer for renholds­operatører, bygg­driftere eller vaskeri­operatører. Studiet tas på deltid over 2 år. Fullført utdanning gir 60 studiepoeng og tittelen «Fagskolegrad».

31.01.2023 av Yrkesseksjon samferdsel og teknisk
Sist oppdatert: 31.01.2023

Ifølge AOF Fagskolen vil utdannelsen i renholdsledelse gi inngående kjennskap til ledelse og økonomi, personal og organisasjon, HMS og samfunnsutvikling. Ledelse er et sentralt emne i utdanningen og du skal etter endt utdanning kunne anvende relevante renholdsfaglige verktøy og metoder for å iverksette og følge opp tiltak, for effektivisering av drift- og forbedringsprosesser innen renholdsdrift.

Praktisk info

Undervisningen vil foregå ved fysisk oppmøte hver tirsdag. I tillegg vil det være under­visning 1-2 torsdager per måned. Undervisingen foregår alltid fra 17:00 til 21:00. Utdanningen har offentlig finansiering. Finansieringen dekker ikke utgifter til litteratur, materiell og studentavgift på 800 kroner.

Husk at du som medlem av Fagforbundet kan søke vårt stipend til utdanning.

For opptak til fagskoleutdanningen Renholdsledelse kreves fullført videregående opplæring med fagbrev som renholdsoperatør, byggdrifter eller vaskerioperatør.

Renholdsnytt opplyser at tilsvarende utdanning vil bli satt opp fra høsten 2023 i Kristiansand, Haugesund og Bergen.

Kilder: Nå kan du studere Renholds­ledelse i Stavanger (lenke til Renholdsnytt), Renholdsledelse - Stavanger - vår 2023 (lenke til AOF Fagskolen)