Disse sakene skal vi prioritere framover

Landskonferansen har vedtatt hva vi skal prioritere i årene som kommer.

Landskonferansen har vedtatt hva vi skal prioritere i årene som kommer. (Foto: Martin Raaen Eidissen)

Hovedlinjene til yrkesseksjon kontor og administrasjon ble vedtatt på Landskonferansen høsten 2022 og gir viktige føringer for det videre arbeidet mot 2025.

12.01.2023 av Christian Danielsen
Sist oppdatert: 17.01.2023

Hjørnesteinen for det videre yrkespolitiske arbeidet er lagt. Etter en bredt anlagt prosess ble yrkesseksjonens primære politikkdokument vedtatt på Landskonferansen. Hovedlinjene er delt opp i fire hovedkapitler som tar for seg ulike deler av virkeområdet til yrkesseksjonen. Blant annet er det lagt vekt på godt samarbeid mellom yrkesseksjonen og andre deler av organisasjonen og ny teknologi som kunstig intelligens er omtalt.

Det skal blant annet arbeides videre med å forebygge vold og trusler, digitalt utenforskap og etikk i arbeidslivet.  Dokumentet viser også at yrkesseksjonen har det bredt engasjement på utdanningsfeltet, som også omfatter arbeid med realkompetanse.

Det oppfordres til å bruke hovedlinjene aktivt i det videre yrkesseksjonsarbeidet på alle nivåer!