En takk fra styret i Yrkesseksjon kontor og administrasjon

f.v. Carol Nyland Rasmussen, Lenley Baya, Mette Asmyhr, Trond Finstad, Guro Myklebust og Magne Hestad, styret (Foto: Werner Juvik / Fagforbundet)

21.12.2022
Sist oppdatert: 03.01.2023

Kjære alle,

Styret i Fagforbundets yrkesseksjon kontor og administrasjon ønsker med dette å takke for samarbeid i året som er gått. Det er har vært godt å møtes igjen fysisk – etter mer enn to år med pandemi.

Det har vært et spesielt år, med viktige oppgaver å jobbe med, og med store organisatoriske møteplasser hvor politikk for de neste årene er vedtatt. LO-kongress er avholdt, likedan Landsmøte og Landskonferanse i yrkesseksjonen. De nye hovedlinjene i yrkesseksjonen har følgende overskrifter:

• Det nye arbeidslivet (herunder digitalisering og omstilling)
  • Kompetanse og rekruttering
  • Forhold på arbeidsplassen
  • Verving, tariffmakt og yrkesfaglig makt

Innen alle disse temaene vil Fagforbundet jobbe for å ivareta medlemmenes interesser på best mulig måte. For å få til dette er vi avhengige av et godt samspill i forbundet, mellom ulike typer tillitsvalgte og på tvers av ulike organisasjonsnivåer og yrkesseksjoner.

I 2023 skal det avholdes fylkesmøter samt årsmøter i fagforeninger. Gamle og nye tillitsvalgte skal fortsette å gjøre en forskjell for medlemmene våre. Vi ønsker alle lykke til i arbeidet!

Neste høst skal det gjennomføres kommune- og fylkestingsvalg. Resultatet av valget vi ha direkte innvirkning på våre medlemmers hverdag og yrkesutøvelse. Vi vil derfor oppfordre alle våre medlemmer til å benytte seg av stemmeretten sin.

Vi ønsker dere alle en riktig god jul og et godt nytt år! Vi ser fram til å ta fatt på spennende oppgaver sammen i 2023!

Beste hilsen

Trond Finstad, Mette Johanne Asmyhr, Carol Nyland Rasmussen, Guro Myklebust, Lensley Baya, Magne Hestad, Rita Hansen Wroldsen, Jannicke Skaanes