Barnehageansatte sa ja til ny tariffavtale

Fikk pensjonen sin til slutt: Streikende ansatte i PBL-barnehager, her fra en streikemarkering i Oslo. (Foto: Birgit Dannenberg / Fagforbundet)

Fagforbundets medlemmer i PBL-området, som nylig var ute i streik, har sagt ja til ny tariffavtale. Avtalen kom til etter en streik som varte en måned og der det viktigste stridsspørsmålet var ny pensjonsordning.

07.12.2022
Sist oppdatert: 07.12.2022

">Les mer om resultatet og PBL lønn og avtaler
Gjengen som meklet fram en ny tariffavtale for ansatte i PBL-barnehagene: f.v Terje Skyvulstad, Utdanningsforbundet, Trond Ellefsen, Delta og Anne Green Nilsen, Fagforbundet. Mekler Geir Engebretsen, mekler Inger-Marie Landfald og riksmekler Mats Ruland. (Foto: Ellisiv Solskinnsbakk)