Landskonferansene 2022 er i gang

Yrkesseksjonslederne Ingunn Jacobsen, May-Britt Sundal, Iren Mari Luther og Trond Finstad åpner Landskonferansene 2022 sammen med forbundsleder Mette Nord. (Foto: Renate Tårnes)

Seksjonslederne er enige om at vi trenger samhandling internt for å kunne jobbe best for medlemmene. I løpet av de neste tre dagene skal delegatene vedta yrkesseksjonenes politikk og prioriteringer for de neste tre åra.

01.11.2022 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 02.11.2022

- Vi må hjelpe hverandre, bruke og bygge hele organisasjonen sånn at vi henger sammen i alle ledd, sier yrkesseksjonslederne unisont fra scenen første dag.

Videre poengterer de at utfordringene for medlemmene våre er mange.  Skoler og barnehager trenger nok bemanning og rett kompetanse, kommunene bør opprette flere lærlingplasser, administrative stillinger utfordres av digitalisering og innenfor helse og omsorg  må vi lykkes bedre med oppgavedeling.

For å møte disse utfordringene må vi bruke kompetansen som medlemmene våre har, ta plassen vår i styrer på alle nivå og ta opp saker som er viktige for medlemmene våre, sier de fire seksjonslederne i åpningen av landskonferansene.

Landskonferansene er det øverste yrkesfaglige organet i Fagforbundet.

Les mer om landskonferansene her.