Podcastserie om forebygging av vold og trusler

Fra venstre: Arne Hernes, Christin Vorland, Helge Andreas Notland (programleder) , Neil Lawther (co-host) og Hildur Sveinsdottir (Foto: Bergen kommune)

Bergen kommune har nylig lansert en podcastserie om vold og trusler. Fagforbundets hovedtillitsvalgt Arne Hernes deltar i diskusjonen om hvordan man kan arbeide for å forebygge, håndtere og følge opp vold og trusler på arbeidsplassen.

14.09.2022 av Trude Kvaran
Sist oppdatert: 22.09.2022

Vi møter programleder Helge Andreas Notland, rådgiver HR Konsern og co-host Neil Lawther, spesialrådgiver HR Konsern.

Medvirkende gjester i podcasten er Christin Vorland (rådgiver og bedriftssykepleier BHT), Tarjei Kristiansen (leder avdeling psykisk helse), Arne Hernes (rådgiver NAV sosiale tjenester og HTV Fagforbundet), Jenny Rømo (Barnehagelærer og HVO Barnehage), og Hildur Sveinsdottir (avdelingsleder Fyllingsdalen behandlingssenter).

Podcastserien består av en trailer og fire episoder:

Vold og trusler - Trailer

Vold og trusler - Episode 1 - Basis kunnskap

Vold og trusler - Episode 2 - Forebygging

Vold og trusler - Episode 3 - Håndtering

Vold og trusler - Episode 4 - Oppfølging

Podcasten er tilgjengelig i filmformat på Youtube, og i lydformat på Spotify og Apple Podcasts.