Fagforbundet feirer 125 år med gravplasslov

Gravferdsetaten

Gravferdsetaten (Foto: High Low Studio)

Fagforbundet inviterer til feiring av verdens beste gravplasslov på Arendal Kirkegård tirsdag 16. august kl. 12.00.

04.08.2022 av Bjarne Kjeldsen
Sist oppdatert: 04.08.2022

Sjekk ut vårt Facebookarrangement og hold deg oppdatert på programmet for dagen.

Likhet og verdighet i 125 år.

Uavhengig av hvor i landet du bor, ditt livssyn eller sosiale status så skal gravplassloven sikre at du får en verdig grav og gravferd. I år er det 125 år siden dette prinsippet ble lovfestet for første gang, og det mener Fagforbundet er et jubileum vel verdt å feire!

Fagforbundet er den største arbeidstakerorganisasjonen blant fagfolkene som sikrer denne velferdstjenesten i praksis. Vi vil bruke anledninga til å løfte fram viktige spørsmål om hvordan vi skal kunne sikre innbyggerne gode gravferdstjenester i fremtida.

Gravferdsetaten
Gravferdsetaten (Foto: High Low Studio)

Fagprat om framtidas gravplasstjeneste

Norge i 2022 ser helt annerledes ut enn i 1897, og hvordan utfordrer samfunnsutviklinga gravplasstjenestene og hvordan skal tjenesten kunne ivareta et større mangfold av behov? Slike spørsmål vil prege programmet der vi har med oss flere fagfolk fra gravplass og gravplasskontor.

I tillegg deltar May-Britt Sundal, leder yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst, Fagforbundet og Marit Brandt Lågøyr, direktør i avdeling for sektorpolitikk og styring, KA.

Velkommen til hyggelig feiring og fagprat!