Full støtte til streikende SAS-piloter

Støtte til streikende SAS-piloter

Støtte til streikende SAS-piloter (Foto: Anders Borg)

Mandag 4. juli ble det brudd i meklingen mellom Norsk flygerforbund og SAS. Med det gikk 900 SAS-piloter ut i streik.

07.07.2022 av Anders Borg
Sist oppdatert: 07.07.2022

Da pandemien lammet flytrafikken i verden ble mange piloter permittert og mange mistet jobbene sine. Gjennom kreativ selskapsstrukturering og på tvers av inngåtte avaler velger SAS nå å ansette piloter som skulle fått jobben sin tilbake gjennom vikarbyråer og på dårligere vilkår enn de hadde før de mistet jobben. Dette mener vi er uakseptabelt. Fremferden til SAS i denne saken minner om fagforeningsknusing og minimalt med respekt for sine ansatte. At passasjerer og reisende ikke får sine velfortjente ferier og pustepauser er SAS sitt ansvar alene.

Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo gir sin fulle støtte til de streikende pilotene!