Sommerhilsen 2022

God sommer

God sommer (Foto: 2022)

God sommer til alle våre medlemmer.

01.07.2022 av Cathrine Strand Aaland
Sist oppdatert: 26.10.2022

Da har sommeren kommet og vi kan se frem til ferie.

Vi har igjen lagt bak oss et krevende år, med stor belastning på alle ansatte. Uten deres innsats hadde vi ikke kommet oss gjennom to år med Covid.

På vegne av fagforbundet vil jeg takke dere alle for innsatsen.

I løpet av perioden med Covid er det inngått diverse avtaler om økt kompensasjon for overtidsarbeid. Fagforbundet Ahus har prøvd å få til en avtale for alle Fagforbundets medlemmer. Vi har vært i flere drøftingsmøter med arbeidsgiver, men klarte kun å lande en avtale for sykepleierne.

Vi har også vært gjennom et krevende lokalt lønnsoppgjør i 2021, der Fagforbundet og arbeidsgiver hadde forskjellig tolkning av B-dels protokollen. (Kompensasjon for etterutdanning) Dette har vi tvistet på og avventer svar fra kompetansesenteret.

Årets lønnsoppgjør er i havn og vi ser på det som et rimelig godt oppgjør, med tanke på utfordringene Norge har stått i de siste 2 årene.

Vi anbefaler derfor alle medlemmene til å stemme Ja i uravstemningen.

I uke 25 gjennomførte vi Fagforbunds uka med utdeling av nattevakts mat, stand i kantina sammen med Sparebank 1 og utdeling av is.

Vi har hatt tillitsvalgte på Fase 1 og Fase 2 kurs og flere har deltatt på turnus kurs.

Den 15.Juni hadde vi besøk av en delegasjon fra Polen, den bestod av Sykepleiere, jordmødre, teknikker fra sterilforsyningen og en fra arbeidsgiver siden. De fikk omvisning på sykehuset, noen fikk komme inn på operasjons avdelingen. Alle fikk informasjon om hvordan Fagforbundet samarbeider med arbeidsgiver i forhold til medvirkning, heltid/deltid problematikken og arbeidet med oppgavedeling.

Vi oppfordrer alle medlemmene til å følge Fagforbundet Viken på sosiale medier. Her legges det ut nyheter og informasjon fra Viken.

Fagforbundet Ahus har også egen face book side som vi oppfordrer dere til å følge. Her kan dere følge aktiviteten til Fagforbundet Ahus og delta på konkurranser.

Facebook: http://www.facebook.com/fagforbundetahus

Fagforbundet Ahus ønsker dere alle en riktig god sommer.

Hilsen

Styret Fagforbundet Ahus avd 369