God sommer!

God sommer

sommerferiebilde (Foto: Trond Finstad)

Vi i Yrkesseksjon kontor og administrasjon tar en etterlengtet sommerferie til august. 2022 har vært et travelt og spennende år så langt, og neste halvår vil bli enda travlere og enda mer spennende. Derfor skal vi lade batteriene nå og gjøre oss klar til nye tak i august. Vi ønsker alle våre medlemmer en fantastisk sommer og vi gleder oss til å fortsette arbeidet for dere etter sommeren.

30.06.2022
Sist oppdatert: 30.06.2022

Sommerhilsen fra Trond

Sola skinner og måkene skriker – og vi i Yrkesseksjon kontor og administrasjon tar en etterlengtet sommerferie. Ferie er godt å ha når man har hatt en arbeidsom vinter og vår. Jeg håper alle våre medlemmer får en fin sommerferie – for de som skal ha det. Jeg sender en ekstra takk til alle dere som skal holde hjulene i gang og som skal jobbe i sommer.

2022 har så langt vært travel og spennende for meg og for yrkesseksjonene. Vi har jobbet mye både yrkesfaglig og yrkespolitisk med våre prioriterte områder som for eksempel sikkerhet for NAV-ansatte, hjemmekontor forskriften, digitalisering og foretakskriminalitet. Vi har en ny regjering og vi merker at det nå er mulig å få til mer fremgang på mange av våre områder enn vi tidligere har opplevd. Vi har tatt vår plass i styringsgruppa som skal forslå sikkerhetstiltak i NAV, vi har bidratt til ny hjemmekontorforskrift – og følger opp det videre arbeidet med individuelle avtaler.

Vi har også knyttet et tettere samarbeid med arkivverket, vært i samtale næringsministeren om Norgesmodellen, møtt stortingspolitiske om utvikling i NAV og vært på flere arbeidsplassbesøk. Samtidig har vi jobbet, og vil fortsette å jobbe med, tillitsreformen.

Yrkesseksjonen har også gitt flere yrkesfaglig tilbud til medlemmer – både lokalt, regionalt og sentralt. Vi har hatt svartøkonomikonferanse med fokus på foretakskriminalitet, konferanse om varsling i arbeidslivet, et annen konferanse om ledelse, webinar om god kommunal regnskapsskikk (GKRS), webinar om vett og uvett på nett, gjennomført ledertreningsprogram for både mellomledere og ett for toppledere, og tilbudt 100 nye studieplasser for medlemmer på studiet «ledelse og digitalisering» på Høgskolen i Innlandet med oppstart i september 2022.

Neste halvår skal vi gjennomføre både landsmøte og landskonferansen i Fagforbundet med deltakelse av til sammen over 1000 tillitsvalgte fra hele landet. Her skal vi vedta våre prioriteringer og retning for de neste fire årene. Dette krever naturligvis mye forberedelser og ressurser, men vi skal allikevel holde koken oppe på både yrkesfaglige tilbud og arbeidet. Du kan finne våre neste faglige tilbud her: https://www.fagforbundet.no/om-fagforbundet/yrkesseksjon-kontor-og-administrasjon/kalender2/

Men akkurat nå skal jeg tøffe ut på havet og nyte sommerdagen, slik at jeg  - og resten av Yrkesseksjon kontor og administrasjon -  er klar for nye tak i august.

Med ønske om en riktig god sommer til deg.

Trond Finstad
Leder av Yrkesseksjon kontor og administrasjon
Fagforbundet