700 medlemmer på kamp og publikumsrekord!

En fornøyd fagforeningsleder som samlet 700 medlemmer på fotballkamp!

En fornøyd fagforeningsleder som samlet 700 medlemmer på fotballkamp! (Foto: Petra Brinch)

Rosenborg kvinner klarte å sette ny publikumsrekord for Norsk Klubbfotball da de solgte 11 636 billetter mot storoppgjøret mot Brann Kvinner. Fagforbundet Trondheim bidro med over 700 solgte billetter, og var en viktig bidragsyter til at det ble satt ny rekord.

16.06.2022 av Renate Tårnes
Sist oppdatert: 16.06.2022

– For en dag det har vært! Utrolig godt å være sosiale sammen og samtidig ta en kamp for likestillinga. Det er fint å se at så mange av våre medlemmer stiller opp for jentene på banen, sier Mats Monsen, leder i Fagforbundet Trondheim.

Fagforbundet Trondheim hadde stelt i stand en familiedag før kampstart med hoppeslott, lykkehjul med fine premier og besøk av selveste Bjørnis! Mange medlemmer og tillitsvalgte tok turen til Lerkendal for en hel dag med moro og til slutt – publikumsrekord og seier til hjemmelaget!

Likestillingskampen foregår i arbeidslivet og på fotballbanen

Da Fagforbundet Trondheim inngikk samarbeidet med Rosenborg Kvinner sa Monsen at det var en selvfølge at de skulle være med å bidra til seier.

– Hver dag kjemper Fagforbundet for at våre medlemmer skal få bruke kompetansen sin i hele og faste stillinger, lik lønn for likt arbeid og like muligheter for å lykkes. Den kampen tas også ut på fotballbanen ved å sette slike publikumsrekorder, sa Monsen.

Publikumsrekord på Lerkendal Stadion da Rosenborg Kvinner møtte Brann Kvinner 12. juni (Foto: Petra Brinch)

Flere fagforeninger tok turen

Fagforbundet Høylandet fikk benytte seg av de prisreduserte kampbillettene til Trondheim, og tok likså godt med seg et helt jentelag fra hjemstedet. Det var jubel i den fullsatte bussen etter kampslutt og ingen tretthetstegn å spore selv om de hadde en tre timers lang kjøretur foran seg.

– Dette var stas og vi gjør det gjerne flere ganger, sa Ingun Lysberg, nestleder i Fagforbundet Høylandet i det hun gikk ombord.