Ny fagforbundsuke i juni

Faksimiler fra Facebook, fagforbundsuke, Fagforbundet

Et knippe sosiale medier-poster fra Fagforbundsuka 2021 (Foto: Faksimiler fra Facebook)

Midt i tariffkamp og konflikthåndtering må organisasjonen forberede ny fagforbundsuke i juni, i år som tidligere går den av stabelen i uke 25. Med tariffkampanje og stor aktivitet i sosiale medier har Fagforbundet hele våren vært veldig synlig. Det kan videreføres også inn i juni.

10.05.2022 av Randi Tevik
Sist oppdatert: 01.06.2022

Målet med fagforbundsukene er at Fagforbundet er jo skal være ekstra synlige, nære og stolte.

I Fagforbundet er det fagforeningene og de tillitsvalgte på arbeidsplassene som er de viktigste for å gjennomføre aktiviteter. Det er ute på grunnplanet at medlemmene er og det er der forbundet må verve nye medlemmer.

Mange å ta av

I fagforbundsukene 2022 er hovedoppgaven å verve medlemmer på arbeidsplasser der Fagforbundet har få eller ingen medlemmer. Kartlegginga som dere har gjort i fagforeningene, blir nyttig i dette arbeidet.

Kartlegginga gir oversikt over arbeidsplasser som fagforeningene bør prioritere denne uka, og også ellers naturlig nok.

I årets fagforbundsuke er det et ønske at fotballprosjektet til Fagforbundet blir et tema. Flere fagforeninger kan gjøre en innsats der som vil bli lagt merke til i lokalsamfunnet. Det er mye informasjon og mange tips på tillitsvalgtnettet.

Dette skjer i fagforbundsuka

Organisasjonsavdelinga i Fagforbundet er på tilbudssida og her er noe av det som skjer i juni:

• Stafettpinne - hvilken fagforening verver best i uke 25? Alle fagforeninger som øker sin prosentandel yrkesaktive medlemmer med tre prosent eller mer i uke 25, er med i trekningen av artikler i nettbutikken til kr 10 000,-. Økningen av yrkesaktive måles med tallene fra uke 24. Dette gjelder verving av yrkesaktive medlemmer.
  • Eksklusivt digitalt tilbud til alle medlemmer i fagforbundsuka, mer informasjon kommer på sosiale medier.
  • Doble vervepoeng til dem som verver yrkesaktive medlemmer i uke 25. Alle som verver yrkesaktive medlemmer i uke 25 får doble vervepoeng.
  • Gratis billetter til cupfinalen i fotball for kvinner. Det trekkes ut fem vinnere fra dem som har vervet nye medlemmer i uke 25, vinnerne får to billetter.
  • Som en oppfølging av satsningsområdene i fagforbundsukene 2021, vil dyrepleiere, rådhusansatte og sykepleiere få et nyhetsbrev i uke 25.

Del i sosiale medier

Fagforbundet ønsker seg bilder og filmsnutter fra aktiviteter dere gjennomfører, det til inspirasjon for oss alle, ha enkle quiz eller bildekonkurranser som aktiviserer og engasjerer medlemmene. Bruk #fagforbundet når du legger ut.