Ungdommens valgte delegater til landsmøtet

NOEN AV DELEGATENE: Bak fra venstre, Aron Hagos, Alexander Liane og Jeanette Lea Romslo. Foran fra venstre Linn Christin Pedersborg, Victoria De Oliveira, og Ruth Vik Olsen. (Foto: Martine Grymyr)

På sin leder- og nestledersamling på Utøya i april, valgte Fagforbundet Ung sine delegater til Fagforbundets landsmøte.

29.04.2022 av Martine Grymyr
Sist oppdatert: 29.04.2022

Etter et vedtak gjort på landsmøtet i 2017, kan ungdommen nå sende fem egne delegater til Fagforbundets viktigste styrende organ.

Delegater er:

1. Linn Christin Pedersborg, f. 1991, fast medlem i sentralt ungdomsutvalg
  2. Alexander Liane, f. 1994, 1. vara til sentralt ungdomsutvalg
  3. Andrea Westbye, f. 1994, Teater og scene, kostymesyer Den Norske Opera og Ballett, ungdomstilltisvalgt/plasstillitsvalgt
  4. Aron Hagos, f. 1995, studentkontakt Oslo
  5. Marthe Sofie Torbjørnsen, f. 2000, Spekter Helse, helsefagarbeider, ungdomstillitsvalgt Vestre Viken

Vara i rekke:

1. Hans Opstvedt, f. 1992, Post og Finans, postbud, ungdomstillitsvalgt i Vest Post og Finans
  2. Ruth Vik Olsen, f. 2000, studentkontakt Vestland
  3. Mathias Otto Nilssen, f. 1992, barne- og ungdomsarbeider, ungdomsutvalget Viken
  4. Vilde Antonie Sundfær, f. 1998, studentkontakt Trøndelag
  5. Marius Øvrebøe, f. 1999, helsefagarbeider, ungdomsutvalget Trøndelag