Tar ikke gjenvalg som LO-nestleder

Tar ikke gjenvalg: Nestleder i LO, Roger Haga Heimli. Her sammen med Kristin Sæther, fra da de begge to ble valgt inn i LO-ledelsen fra Fagforbundet i 2017. (Foto: Kari-Sofie Jenssen)

Roger Haga Heimli tar ikke gjenvalg som nestleder i LO. Han ble valgt inn fra Fagforbundet i 2017. - Vi tar Rogers beslutning til etterretning og respekterer avgjørelsen han har tatt, sier Fagforbundets nestleder, Odd-Haldgeir Larsen. Nå kommer Haga Heimli tilbake til Fagforbundet.

28.04.2022 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 28.04.2022

- Samtidig vil vi takke ham for den gode jobben han har gjort som nestleder i LO og som tillitsvalgt i Fagforbundet gjennom en årrekke. Han har gjort en formidabel innsats, og vi er glad for at han fortsatt vil jobbe for forbundet i tida framover, sier Odd Haldgeir Larsen, nestleder i Fagforbundet.

Å sitte i LOs ledelse er ingen ni-til-fire-jobb. Roger Haga Heimli sier til Fri Fagbevegelse at det har vært utrolig givende og lærerikt.

– LO-ledelsen er et sterkt fellesskap, og jeg har fått jobbe tett med dyktige mennesker i fagavdelingene og regionene. Jeg har også fått jobbe med saker som engasjerer meg sterkt, blant annet pensjon og internasjonale spørsmål, sier han.

Hvem skal inn?

- Nå vil vi starte en prosess for å finne ut hvem som bør representere Fagforbundet i LO-sekretariatet. Fagforbundet er LOs klart største forbund. Derfor er det naturlig at vi har to representanter i LOs ledelse, sier Larsen.

- Fagforbundet har en rekke dyktige tillitsvalgte som kan bekle posisjoner i LOs ledelse. Vi vil komme med innspill på kandidater til LOs valgkomité.

Les mer hos frifagbevegelse.no: Roger Heimli tar ikke gjenvalg som LO-nestleder – går til ny jobb i Fagforbundet