Jannicke Skaanes gjenvalgt i DNB-styret

Jannicke Skaanes, leder av Fagforbundet Finans og teknologi.

Jannicke Skaanes, leder av Fagforbundet Finans og teknologi. (Foto: Ole Palmstrøm, LO Media)

Leder av Fagforbundet Finans & teknologi, Jannicke Skaanes, er gjenvalgt i DNB-styret. – Jeg er veldig glad for at Fagforbundet beholdt styreplassen. Det er veldig viktig at også våre medlemmer har en stemme inn i DNB-styret, sier Skaanes.

21.04.2022
Sist oppdatert: 27.04.2022

– Som tillitsvalgt i DNB-styret vil jeg jobbe for rettferdig lønn, bærekraftig omstilling, bedre vilkår for de ansatte og mangfold i konsernet. I Fagforbundet er vi opptatt av at banken skal ivareta og videreutvikle den unike kompetansen vi har hos våre ansatte så vi er godt rigget for morgendagens utfordringer.  Derfor samarbeidet vi også med Tekna, Econa og NITO om felles liste i styrevalget.

Flere stemmer enn medlemmer

For mange ansatte i finansnæringen var det første gangen de fikk høre om Fagforbundet Finans & teknologi.

– Under valgkampen snakket vi med mange ansatte som var veldig positive til at det er flere enn én fagforening i finansnæringen med tariffavtale. Det var også tydelig av valgresultatet da vi fikk 30-40 prosent flere stemmer enn vi hadde medlemmer, forteller Skaanes.

Dette engasjementet vises tydelig ved at det ble satt rekord i antall stemmer.