Her kan du se Barnehagedagens nettseminar om vennskap

Er du en av dem som gikk glipp av nettseminaret om Barnehagedagen og vennskap i går? Fortvil ikke, her finner du seminaret i opptak.

14.03.2022 av Arbeidsgruppa for Barnehagedagen 2022
Sist oppdatert: 17.03.2022

Med over 1500 påmeldte og mange som fulgte med live på Facebook så var årets nettseminar en suksess. Ellen Os, Sondre Bjaberg og Dina von Heimburg bidro med sine perspektiv på temaet vennskap, og vi fikk også innslag fra kunnskapsminister Tonje Brenna og lederne for Fagforbundet, Utdanningsforbundet og FUB.

Gikk du glipp av arrangementet eller ønsker du å se det om igjen, så kan du gjøre det her.

Møteleder: Marianne Fehn, FUB

Hilsen
Kunnskapsminister Tonje Brenna

Velkommen
Leder av FUB, Einar Olav Larsen
Leder av Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst i Fagforbundet, May Britt Sundal
Leder av Utdanningsforbundet, Steffen Handal

Foredrag
Ellen Os, førsteamanuensis, OsloMet

Ellen Os presentasjon - Det itjnå som kjem tå sæ sjøl.pdf

«Voksne skaper vennskap – både i og utenfor barnehagen»
Dina Von Heimburg, universitetslektor, NTNU

Dina Von Heimburgs presentasjon - Voksne skaper vennskap.pdf

«Vennskap i barnehagen»
Sondre Bjaberg, pedagogisk leder, Årvollskogen barnehage i Oslo

Samtale mellom innlederne med utgangspunkt i møtedeltakernes kommentarer og spørsmål i chatten
Samtaleleder: Marianne Fehn, FUB

Lenker til fagartikler

I lenkene under kan du lese artiklene som ble laget i forbindelse med Barnehagedagen 2022.

Ellen Os - «Det e itjnå som kjem tå sæ sjøl: Utfordringer i barnehagens arbeid med vennskap og relasjoner mellom de yngste barnehagebarna»

Dina von Heimburg, med flere - «Voksne skaper vennskap – både i og utenfor barnehagen»

Sondre Bjaberg - "Jeg ser med gru på barnehager som velger å skille lekevenner"