Frokostmøte om arbeidsforholdene til ansatte i kirka

(Foto: Per Flakstad)

Fagforbundet inviterer til frokostmøte onsdag 16. mars kl. 09.00 på Oslo Kongressenter. På møtet lanseres KIFO-rapporten «Vi er ikke de som roper eller klager høyest», en rapport om arbeidsmiljø og ny organisering blant fellesrådsansatte i Den norske kirke.

09.03.2022 av Bjarne Kjeldsen
Sist oppdatert: 10.03.2022

Rapporten presenterer resultater fra en spørreundersøkelse og intervjuer med fellesrådsansatte i Den norske kirke. Den er utarbeidet av Edvard N. Larsen, Netta Marie Rønningen og Ånund Brottveit på oppdrag fra Fagforbundet.

Bakgrunnen for rapporten er den foreslåtte omorganiseringen av den lokale kirken hvor man forsøker å finne en løsning med en felles arbeidsgiverlinje for alle lokalt ansatte, også kalt prostifellesrådsmodellen.

I rapporten diskuteres en skjevhet i anerkjennelse som delvis sammenfaller med de to arbeidsgiverlinjene og delvis hvilke stillinger som betegnes som kirkefaglige. Videre diskuteres utfordringer ved dagens organisering og bekymringer knyttet til fremtidig organisering.

Alle er hjertelig velkomne!

Påmelding til frokostmøte finner du her.

Her kan du følge lanseringen av rapporten digitalt.